تهدیدهای اردوغان به زبان داعش

در نشست حزبی آ.ک.پ طیب اردوغان با زبانی داعشی رژیم سوریه را تهدید کرد. اردوغان در این نشست گفت: اگر رژیم سوریه به مرزهای تعیین شده از سوی ما عقب نشینی نکند سر آنها را خواهیم برید.

تنشهای بین رژیم سوریه و دولت ترک در ادلب روز به روز افزایش می‌یابند. بعد از آنکه رژیم سوریه با همکاری روسیه و ایران ضربات سنگینی را به رژیم ترک و تبهکاران وابسته به آن وارد کردند بسیاری از مناطق ادلب را تحت کنترل خود درآوردند. در مقابل این پیشرفتها، دولت ترک نیز رسما علیه سوریه اعلان جنگ نموده و در این چارچوب عملیات سپر فرات را آغاز نمود.

از طرف دیگر تخمین زده می شود که ولادیمیر پوتین و اردوغان در ۵ مارس در مسکو با یکدیگر دیدار کنند. پیش از ملاقات مسکو، اردوغان روز گذشته در رابطه با این موضوع شدیدا به تهدید سوریه دست زد. اردوغان که چندی پیش پایان ماه فوریه را به عنوان آخرین مهلت برای عقب نشینی نیروهای سوریه تعیین کرده بود، اکنون با دست زدن به روش‌های داعشی به مقابله دست می‌زند.

اردوغان نخست از پوتین درخواست آتش‌بس نموده اظهار داشت که "بار دیگر از ایران و روسیه می‌خواهم که در سوریه با نیروهای ما کاری نداشته باشند. پایگاههای دیده‌بانی ما مورد تهدید واقع شده‌اند. این امر نیز نشان می‌دهد که همچنان عقلشان سر جا نیامده است. اگر نیروهای رژیم در کوتاهترین زمان به مرزهایی که ما مشخص کرده‌ایم عقب نشینی نکنند، سر انها را می‌بریم."

قابل ذکر است که پیش از سفر اردوغان به مسکو، نماینده ویژه آمریکا در امور سوریه، جیمز جفری و کلی کرافت نماینده دایمی امریکا در سازمان ملل متحد روز گذشته وارد آنکارا شدند.