جاوید رحمان خواهان آزادی زندانیان سیاسی شد

گزارشگر ویژه‌ی حقوق بشر سازمان ملل در امور ایران خواهان آزادی زندانیان سیاسی به دلیل بحران شیوع ویروس کرونا در زندان‌ها شد.

بنابر گزارش منتشرشده توسط نشنال‌پوست، جاوید رحمان در ژنو اعلام کرده است، از حکومت ایران خواسته به دلیل خطر شیوع ویروس کرونا در زندان‌های ایران، زندانیان سیاسی رابه طور موقت آزاد کند.

جاوید رحمان گفت، در بحران شیوع ویروس کرونا در ایران، نگه داشتن زندانیان سیاسی در زندان‌ها و ممانعت از آزادی موقت آنها مایه‌ی "نگرانی و تاسف" است.

پیشتر در ٩ اسفند ابراهیم رئیسی رئیس قوه‌ی قضائیه ادعا کرد حدود ۷۰ هزار زندانی به طور موقت آزاد شده‌اند تا با شیوع ویروس کرونا مقابله شود. اما جاوید رحمان می‌گوید فقط زندانیان سیاسی‌ای که حکم آنها کمتر از ۵ سال بوده شامل این بخشنامه شده‌اند و سایر زندانیان سیاسی که دارای احکام سنگین هستند، همچنین معترضان آبان ماه همچنان در زندان‌ها هستند.

جاوید رحمان در ادامه به زندانیان دوتابعیتی اشاره کرد و گفت "تعدادی از افراد دو تابعیتی یا غیر ایرانی زندانی شدیدا در معرض خطر هستند و اگر تا به حال گرفتار ویروس کرونا نشده باشند، همچنان شرایطشان ترسناک و نگران کننده است."

وی اظهار داشت: این شرایط برای من نگران کننده است به همین دلیل به حکومت جمهوری اسلامی توصیه کرده‌ام تا همه‌ی زندانیان را به طور موقت آزاد کنند.