حسن روحانی: اگر با احترام کامل پای میز مذاکره بیایند، ما اهل مذاکره هستیم

حسن روحانی رئیس جمهور ایران اعلام کرد، اگر آنان با "احترام کامل" پای میز مذاکره بیایند و "فرمان مذاکره " صادر نکنند، ما اهل مذاکره هستیم

  شنبه شب ۱۱ خرداد، حسن روحانی در دیدار با جمعی از ورزشکاران گفت، "ما اهل منطق و مذاکره‌ایم. اگر با احترام کامل و در چارچوب مقررات بین‌المللی به کنار میز مذاکره بنشیند و نه اینکه فرمان مذاکره صادر کند. در آن صورت ما تابع نخواهیم بود."

  وی پیشتر در جلسه‌ی هیئت دولت در تاریخ ٨ خرداد نیز یک بار دیگر از مذاکره ی مشروط با آمریکا سخن به میان آورده و گفته بود،"هر زمان آن‌ها دست از ظلم نسبت به ملت ایران برداشته و تحریم‌های ظالمانه را کنار گذاشته و در برابر تعهدات خود پایبند بوده و به میز مذاکره‌ای که خودشان ترک کردند و برهم زدند، بازگشتند، راه به روی آن‌ها بسته نیست."

  این اظهارات روحانی در حالیست که رهبر ایران هر گونه مذاکره با آمریکا را "مطلقا" رد  و از آن به عنوان "سم" نام برده بود.

  علی خامنه‌ای روز ٨م خرداد هر گونه مذاکره با "دشمنان" را رد کرده و گفته بود، ما در مورد "مسائل ناموسی انقلاب" مذاکره نمی‌کنیم و "مطلقا" با آمریکا وارد مذاکره نمی‌شویم.

  این اولین باری نیست که در میان سران رژیم تناقض‌گویی وجود دارد.

  روحانی در ادامه‌ی سخنانش یک بار دیگر به گفتار درمانی متوسل شده و از مردم خواست "ایستادگی" کنند. او ادعا کرد علی رغم سختی ها و مشکلات اگر ملت مقاومت کند، پیروز میدان خواهند شد.