حمله نیروهای امنیتی به معترضان؛ ۵٢ تن در مشهد بازداشت شدند/ دعوت به گردهمایی در ١٨ شهر

روز گذشته صدها نفر از معترضان در مشهد شعارهایی در محکومیت نهادهای سیاسی و عملکرد رژیم جمهوری اسلامی سردادند و خواهان همبستگی شدند.

روز گذشته صدها نفر از معترضان در مشهد شعارهایی در محکومیت نهادهای سیاسی و عملکرد رژیم جمهوری اسلامی سردادند و خواهان همبستگی شدند.

تجمع دیروز که در مقابل شهرداری و تحت عنوان «نه به گرانی» برگزار شده بود، با دخالت مأموران انتظامی به خشونت کشیده شد. معترضان با سردادن شعار "مرگ بر دیکتاتور" و "اسلام را پله کردند، مردم را ذله کردند"، "چه اشتباهی کردم که انقلاب کردم"،"پلیس برو دزدو بگیر"،‌ "نه غزه، نه لبنان،‌ جانم فدای ایران" و "نترسید نترسید، ‌ما همه با هم هستیم" عملکرد و مشروعیت جمهوری اسلامی را به چالش کشیدند.

 

به گفته حسن حیدری، سرپرست دادسرای انقلاب مشهد در تجمع «نه به گرانی» در مشهد ۵۲ نفر به دلیل «ساختارشکنی» و سر دادن «شعارهای تند» و سوءاستفاده از «احساسات مردم» بازداشت شده‌اند.

 

محمد رحیم نوروزیان، فرماندار مشهد هم در گفتگو با خبرگزاری‌های داخلی از بازداشت عده‌ای که قصد «تعرض به اموال عمومی» و تخریب آن‌ها را داشتند خبر داد.

 

تجمع در کاشمر و نیشابور

بنابر گزارش‌ها تجمع‌های مشابهی در شهرهای کاشمر و نیشابور هم برگزار شد. از نیشابور خبر می‌رسد که معترضان شعار "فکری به حال ما کن، سوریه را رها کن"،"ای جوان ایرانی بلند شو بلند شو"،"دزد غارت می‌کند، ‌دولت حمایت می‌کند" سردادە‌اند.

 

فراخوان به گردهمایی در ١٨ شهر دیگر

از سوی دیگر برای تجمع‌های مشابهی در شهرهای تهران، مشهد، تبریز، رشت، کرماشان، قم، ملایر، ساری، اورمیه، خرم‌آباد، ترکمن‌صحرا، شیراز، قوچان، همدان، میاندواو، مهاباد، اصفهان و اهواز هم در ساعت‌های مخلتف امروز جمعه فراخوان صادر شده است.