دادستانی ترکیه به تدوام اسارت یوکسکداغ حکم داد

​​​​​​​دادستانی وابسته به اردوغان به تداوم اسارت فیگن یوکسکداغ رییس مشترک اسبق حزب دمکراتیک‌ خلق‌ها رأی داد. دادستان با بهانه "دلایل بزرگ جرم" حکم حبس و ادامه دوره به گروگان گرفته شدن یوکسکداغ را صادر کرد

دادستانی وابسته به اردوغان به تداوم اسارت فیگن یوکسکداغ رییس مشترک اسبق حزب دمکراتیک‌ خلق‌ها رأی داد. دادستان با بهانه "دلایل بزرگ جرم" حکم حبس و ادامه دوره به گروگان گرفته شدن یوکسکداغ را صادر کرد

 

هشتمین جلسه دادگاهی فیگن یوکسکداغ رییس مشترک سابق ه.د.پ برای رسیدگی به اتهام‌های واهی تنظیم شده از سوی دولت ترک برگزار شد. جلسه دادرسی در شعبه ١٩ دادسرای کیفری آنکارا برگزار گردید.

فیگن یوکسکداغ جلسه دادگاه را در ساختمان زندان سینجان آنکارا بایکوت کرد. این دادگاه به بهانه‌های واهی شعبه‌ای را برای محاکمه مسئولان و فعالان مدنی کردستانی و هواداران ه.د.پ تشکیل داده است. هدف این دادگاه مشروعیت‌بخشی به گروگانگیری دولت ترک و تداوم اسارت و همچنین جلوگیری از بازتاب آنچه که از سوی رژیم مستبد ترکیه علیه جامعه اعمال می‌شود عنوان شده است.

 

دادستانی با بهانه واهی "دلایل بزرگ جرم" بر تداوم اسارت و دوره به گروگان گرفته شدن رییس مشترک حزب دمکراتیک خلق‌ها، فیگن یوکسکداغ رأی داد.

 

جلسه بعدی دادگاه به ١۶ ژوئیه سال ٢٠١٩ موکول شد.

 

صلاح‌الدین دمیرتاش و فیگن‌ یوکسکداغ در چهارم نوامبر ٢٠١۶ در کودتای حزب اردوغان همراه با ١١ نماینده دیگر حزب دمکراتیک خلق‌ها به گروگان گرفته شدند. علی‌رغم اینکه دو سال از اسارت نمایندگان مجلس ه.د.پ در زندان گذشته اما هیچکدام از اتهام‌های مطرح شده رژیم ترک علیه آنان به اثبات نرسیده است. تداوم اسارت نمایندگانی که بالغ بر شش میلیون رأی را در انتخابات سراسری مجلس ترکیه در ٧ ژوئن ٢٠١۵ کسب کرده بودند نقض قوانین بین‌المللی و مبانی حقوق بشری است. دولت ترکیه نمایندگان ه.د.پ در مجلس این كشور را به اسارت درآورده و همچون گروگان سیاسی با آنان رفتار می‌کند.