داعش به عراق بازگشته است

بر اساس دو گزارش منتشر شده از سوی پنتاگون و سازمان ملل متحد، گروه تبهکار داعش در تلاش است تا در عراق و سوریه فعالیت خود را از سر گیرد. گفته‌ می‌شود، این گروه تبهکار بویژه در عراق خود را سازماندهی می‌کند

   با توجه به دو گزارش منتشر شده از سوی پنتاگون و سازمان ملل متحد، هم اکنون داعش با ۳۰ هزار عضو خارجی تهدید بزرگی محسوب می‌شود. در گزارش‌ها آمده است، داعش در منطقه‌ای که نابود شد بار دیگر بازگشته است.

   کارشناسانی که با روزنامه‌ی بلژیکی اکو مصاحبه کرده‌اند اعلام کردند، این مسئله تهدیدی جدی است.

   در ماه مارس آخرین قلعه‌ی تبهکاران داعش در دیرالزور از سوی مبارزان ق.س.د درهم شکسته شد. علی‌رغم آن‌که گفته می‌شد داعش پایان یافته است اما این گزارش‌ها وضعیتی متفاوت را نشان می‌دهد. یک منبع دیپلماتیک بلژیک اعلام کرد، "این وضعیت مایه‌ی تعجب نیست."

   تبهکاران داعش همچنین در غرب آفریقا فعال هستند. بسیاری از گروه‌های منطقه با داعش بیعت کرده‌اند و بدین شکل در منطقه اقدامات تروریستی انجام می‌دهند.

   گلن آ.فاین نهاد کل بازرسی رهبری عملیات (Inherent Resolve) در گزارشی به کنگره‌ی آمریکا اعلام کرد، تبهکاران داعش در عراق حملات انتحاری انجام می‌دهند، غیرنظامیان را ربوده و زمین‌های کشاورزی را به آتش می‌کشند. در این گزارش آمده است، " همچنین در سوریه هسته‌های بازسازی را ایجاد کرده و نیروی فرماندهی و نظارت خود در عراق را توسعه بخشیده است. "

    با توجه به گزارش پنتاگون، در عراق و سوریه ۱۴ تا ۱۸ هزار تبهکار داعش قرار دارند.

   جاناتان سپایر کارشناس داعش در موسسه استراتژی و امنیت اورشلیم اعلام کرد، چند ماه قبل در سفری به عراق مشاهده کرده است که داعش بار دیگر خود را سازماندهی می‌کند. به نقل از سپایر داعش همچنان در شمال و شرق سوریه در حال بازسازی خویش است.

   لازم به ذکر است، سازمان ملل متحد در ۱۵ ژوئیه گزارشی در این رابطه منتشر کرده بود.