درخواست سیاستمداران دانمارکی از رهبران کورد برای اتحاد ملی

سیاستمداران دانمارکی نامه سرگشاده‌ای را برای نیروهای سیاسی کورد ارسال و از رهبران احزاب کوردی درخواست کردند سریعا به تنش‌های جنوب کوردستان خاتمه دهند.

سیاستمداران دانمارکی از روسای مشترک کنفدرالیسم جوامع کوردستان، جمیل باییک و بسی خوزات، ریاست مشترک کنگره ملی کوردستان، احمد کاراموش و رهبر جنبش گوران، عمر سید علی، نچیروان بارزانی رئیس حکومت اقلیم کوردستان، مسعود بارزانی رهبر حزب دمکرات کوردستان و قباد طالبانی درخواست کردند که به منظور یافتن راه حلی به گفتگو بپردازند.

سیاستمداران دانمارکی در این نامه سرگشاده اعلام کردند که رویارویی و اختلافات بین کوردها صرفا در راستای منافع دشمنان کورد خواهد بود. در این نامه آمده است به نمایندگی از جامعه دوستان دانمارکی کوردستان، با نگرانی و ناراحتی تنش‌های به وجود آمده در جنوب کوردستان را نظاره می‌کنیم. از طریق این نامه از رهبران کورد می‌خواهیم که برای یافتن راه حلی برای مشکلات از طریق گفتگو تلاش کنند. شایسته نیست که کوردها و احزاب سیاسی کورد رویاروی یکدیگر واقع شوند، بلکه لازم است که از یکدیگر حمایت نمایند. اختلافات بین کوردها، تلاشهای ما در دانمارک را برای حمایت از خلق کورد تضعیف می‌کند. ما نمی‌توانیم در این باره افکار عمومی دانمارک را قانع کنیم که چرا کوردها رویاروی یکدیگر وقاع شده‌اند. و این درحالیست که حمله به خلق کورد افزایش یافته است. طبق اطلاعات بدست آمده، رئیس جمهوری ترک برای اختلاف‌افکنی بین کوردها از هر طریق ممکن عمل می‌کند و اجازه نمی‌دهد که کورد در منطقه متحد شده و به استقلال دست یابد.

تنشهای بوجود امده بین کوردها تنها در راستای منافع دشمنان کورد است. این وضعیت باعث می‌شود که کوردها بیش از پیش دچار نسل‌کشی شوند. از رهبران کورد می‌خواهیم که درخواست و فراخوان‌های ما را مورد توجه قرار داده و با ممانعت از وقوع جنگ، زمینه را برای یافتن راه حل ایجاد کنند.

 سیاستمدارانی که این نامه سرگشاده را امضا کرده‌اند:

آقای موگینز لبکتوفت: وزیر امور خارجه پیشین دانمارک از حزب سوسیال دمکرات و ریاست پیشین شورای عمومی سازمان ملل متحد

آقای هولگر نیلسن: وزیر امور خارجه پیشین دانمارک از حزب خلق سوسیالیست

 میشل آستروپ جنسن: سخنگوی امور خارجی پارلمان دانمارک

راسموس نوردویست: عضو کمیته روابط خارجی دانمارک

سورن سوندرگارد: سیاستمدار دانمارکی