دستور اردوغان به رؤسای شورای محله‌‌ها؛ مانع فعالیت ه.د.پ شوید

دیکتاتور ترکیه به رؤسای شوراهای محلات شهرهای کردستان و ترکیه گفته است که آنچه در توان دارند برای ممانعت از دستیابی ه.د.پ به حد نصاب ده درصد انجام دهند.

دیکتاتور ترکیه به رؤسای شوراهای محلات شهرهای کردستان و ترکیه گفته است که آنچه در توان دارند برای ممانعت از دستیابی ه.د.پ به حد نصاب ده درصد انجام دهند. اردوغان در این نشست آشکارا می‌گوید:"اگر ه.د.پ نتواند به حد نصاب دست یابد فواید بسیاری برای ما خواهد داشت."

 

دیکتاتور ترکیه که رؤسای مشترک حزب دمکراتیک خلق‌ها و ٩ نماینده دیگر این حزب را به زندان انداخته به هواداران خود گفت که در حد توان مانع فعالیت ه.د.پ شوند.

بخشی از سخنان اردوغان در دشمنی با حزب دمکراتیک خلق‌ها:

"همراهان باید سازمانهای اجتماعی ما فعالیت‌های گوناگونی را علیه ه.د.پ انجام دهند. من نمی‌توانم این موضوع را در بیرون از اینجا بر زبان آورم اما در اینجا روی من باشماست. چرا این موضوع را با شما در میان می‌گذارم؟ زیرا آنان [ه.د.پ] لازم است زیر حد نصاب کسب کرسی مجلس قرار گیرند. اگر آنان موفق به کسب آرای لازم نشوند برای ما خیلی خوب خواهد بود. لازم است همراهان ما در تمام بخش‌ها به طرق گوناگون فعالیت کنند. زیرا شما مردم را می‌شناسید. اگر نمایندگان محله‌ها ندانند که هر کس چکاره است لازم است از سمت خود کناره‌گیری کنند. شما باید بدانید. لازم است لیست واجدان حق رأی را بدست گرفته و در مورد آنان آگاهی داشته باشید. در مورد آنان به فعالیت‌های گوناگون بپردازید و فکر کنم این مورد به نفع ما خواهد بود. شما باید آنان راکنترل کرده و مانع فعالیت‌های آنان [ه.د.پ] شوید."