دلایل سفر نچیروان بارزانی به ترکیه چیست؟

همزمان با حملات اشغالگرانه‌ی دولت ترکیه در جنوب کردستان و انتخابات استانبول، نچیروان بارزانی به آنکارا سفر کرد.

  ریاست اقلیم کردستان نچیروان بارزانی امروز به ترکیه سفر کرده و با رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه دیدار خواهد کرد.

  رجب طیب اردوغان برای اولین بار پس از رفراندوم جنوب کردستان با مسئولین جنوب کردستان دیداری رسمی داشته است. مسئله‌ی قابل توجه این است که اردوغان در زمانی به استقبال نچیروان بارزانی می‌رود که یک روز به انتخابات استانبول باقی مانده است. همچنین این دیدار در زمانی انجام می‌شود که دولت ترکیه به اقدامات اشغالگرانه‌ی خود در جنوب کردستان ادامه می‌دهد.

  بخشی از ناظران سیاسی معتقد هستند، هدف از این دیدار کسب رای کردها برای حزب آ.ک.پ است.

  محمد کیانی نماینده‌ی پیشین پارلمان عراق در مصاحبه با خبرگزاری فرات اعلام کرد، " دراین زمان هدف سفر نچیروان بارزانی کسب رای کرد‌ها برای حزب اردوغان است".

  وی در ادامه اعلام کرد، " پ.د.ک و آ.ک.پ دارای منافعی مشترک هستند. پ.د.ک موجودیت و هستی خود را در موجودیت آ.ک.پ می‌بیند. آ.ک.پ  وظایفی را به پ.د.ک محول کرده است؛ وظیفه‌ی اول، ایجاد مشکل در انتخابات استانداری کرکوک  و دوم، مخالفت با پ.ک.ک و سوم این است که پ.د.ک در انتخابات ترکیه رای کردها را برای آ.ک.پ جلب کند. "

  این سیاستمدار اظهار داشت، در ازای  تمامی این اقدامات، آ.ک.پ در راستای حفظ قدرت در جنوب کردستان با پ.د.ک همکاری می‌کند. بدین شکل راه را بر دمکراتیزاسیون جنوب کردستان می‌بندد.

  لازم به ذکر است، همزمان با حملات دولت اشغالگر ترکیه به جنوب کردستان تعدادی از مسئولین عراق و اقلیم کردستان به ترکیه سفر کرده‌اند. در چند هفته‌ی گذشته برهم صالح رئیس جمهوری عراق و عدل عبدالمهدی نخست وزیر این کشور به ترکیه سفر کردند.