دولت ترکیه برای شکستن اعتصاب غذای فعالین به هر عملی دست می‌زند

اعتصاب غذا در زندانهای ترکیه به منظور پایان حصر اوجالان ۱۹ روز است ادامه دارد. عبدالمناف کور سخنگوی مشترک توای-دَر اعلام کرد، مسئولین زندان از هیچ تلاشی برای شکستن اعتصاب غذاها خودداری نمی‌کنند

زندانیان پرونده‌ی پ.ک.ک و پاژک در زندانهای کردستان و ترکیه با هدف شکستن حصر عبدالله اوجالان رهبر خلق کرد از تاریخ ۲۷ نوامبر تا کنون به مدت ۱۹ روز است که در اعتصاب غذای بدون مرز به سر میبرند. اعتصاب غذای شش زندانی زن نیز در زندان خارپت در روز چهل‌وسومین روز همچنان ادامه دارد.

 

اعتصاب غذای بدون مرز توسط لیلا گوون رئیس مشترک ک.ج.د و پارلمانتار جولمرگ ه.د.پ در ۳٨مین روز ادامه دارد.

عبدالمناف کور سخنگوی مشترک جامعه‌ی همکاریهای خانواده‌ی زندانیان "توای- دَر" اعلام کرد، در زندانهایی که اعتصاب غذا انجام شده است، فشار و خشونت بسیار در مقابل زندانیان و اعتصاب کنندگان انجام میگیرد.

 

کور گفت: خانواده‌ی زندانیان نقض حقوق زندانیان در زندان را به ما اعلام کرده‌اند. در زندانهای پاتنوس، دیلوک، مانیسا، توکات و بولو مسئولین زندان با هدف انتقام به زندانیان نزدیک شده و با آنها برخورد می‌کنند.

 

کور در ادامه‌ی سخنانش گفت: ما گروهی هستیم که با نقض حقوق زندانیان در داخل زندانها مرتبط و مطلعیم. اما میتوان گفت که در این مرحله تمامی تلاشهایمان برای حفظ حقوق زندانیان در زندانها بی‌نتیجه است چون مسئولین زندان مانع ما می‌شوند.

 

وی در ادامه گفت: برای نمونه در بخش د زندان آمد، اعتصاب غذا انجام شده است. بر اساس گزارش خانواده‌ی زندانیان، مسئولین پاسخ خواستهای زندانیان را نمی‌دهند. حتی در دیدار زندانیان با خانواده‌هایشان مشکل ایجاد می‌کنند، اما خانواده‌ها برای دیدار با فرزندانشان  پافشاری می‌کنند و مسئولین را مجبور به عقب‌نشینی کرده‌اند.

 

کور همچنین گفت: مسولین زندان ویتامینهای ب و ب ١ را به اعتصاب کنندگان نمی‌دهند.

مسئولین زندان نه ویتامینها را به زندانیان می‌دهند و نه نیازهایشان را تامین می‌کنند. آنها می‌خواهند با این کار زندانیان را مجبور به شکستن اعتصاب کنند. اما زندانیان بر ادامه‌ی اعتصاب غذای خود پافشاری می‌کنند و اعلام کرده‌اند که "دست ار اعتصاب غذای خود برنخواهیم داشت." ما هم تا آنجایی که توان داشته باشیم به زندانیان و خانواده‌هایشان کمک خواهیم کرد.