دیکتاتور ترکیه در برلین؛ در داخل دیدار و نشست، در بیرون اعتراض و مخالفت

رئیس جمهور آلمان در کاخ ریاست جمهوری روی فرش قرمز از اردوغان پیشوازی نمود، اما در بیرون اعتراضات گسترده در مخالفت با دیدار اردوغان از آلمان و پیشوازی از او در حال انجام است

رئیس جمهور آلمان در کاخ ریاست جمهوری روی فرش قرمز از اردوغان پیشوازی نمود، اما در بیرون اعتراضات گسترده در مخالفت با دیدار اردوغان از آلمان و پیشوازی از او در حال انجام است

 

رئیس جمهوری ترکیه رجب طیب اردوغان که از دیروز ظهر در آلمان می‌باشد امروز در کاخ بیلوو در برلین از جانب رئیس جمهور آلمان فرانک والتر اشتاینمایر مورد پیشوازی قرار گرفت.

 

اردوغان پس از دیدار با رئیس جمهور آلمان با رعایت تدابیر شدید امنیتی با آنگلا مرکل صدر اعظم آلمان دیدار نمود. پیش‌بینی می‌شود مرکل و اردوغان کنفرانس خبری برگزار نکنند زیرا از پرسشهای تند روزنامه‌نگاران واهمه دارند.

 

بر اساس اخبار منتشر شده در رسانه‌های نزدیک به آ.ک.پ، اردوغان یک لیست شامل نام ۶۹ تن را به آنگلا مرکل تسلیم کرده است که توسط میت ترکیه آماده شده است و از دولت آلمان می‌خواهند این افراد را تسلیم دولت ترکیه نمایند. این خبر در رسانه‌های آلمانی نیز منتشر شده است و گفته می‌شود این لیست شامل اعضای اپوزسیون و همچنین کسانی که تهمت دست داشتن در کودتای ۱۵ جولای به آنها وارد شده، می‌باشد.

 

بر اساس این گزارش فهرست یادشده به شیوه‌ای کاملا غیر‌قانونی توسط میت آماده شده و شامل نام، آدرس، شماره تلفن و اطلاعات خصوصی و ویژه در مورد این افراد می‌باشد.

 

هم زمان با نشستهای میان دولت آلمان و اردوغان در خیابانهای آلمان اعتراضات گسترده در جریان است، در اطراف محل دیدارها تدابیر شدید امنیتی به کار گرفته شده است.

 

عصر امروز هم زمان با ضیافت شام کاخ ریاست جمهوری آلمان که برای اردوغان برگزار میشود پلاتفرم " اردوغان خوش نیامد" در مرکز شهر برلین در منطقه‌ی پوتسدامر پلاتس راهپیمایی بزرگی برگزار می‌کند و حضور اردوغان در آلمان را محکوم می‌کنند. مهاجران کردستان وترکیه، سازمانهای مدنی و احزاب سیاسی ساعت ۱۶در این راهپیمایی شرکت می‌کنند.

 

اتومبیلی که اردوغان سوار بر آن بود هنگامی که از کاخ ریاست جمهوری آلمان خارج شد مورد اعتراض شدید آلمانیها قرار گرفت، شهروندان که پلیس مانع آنها شد شعار "دیکتاتور اردوغان، ما تو را نمی‌خواهیم " سر دادند.