رئیس شورای شهر برلین هم ضیافت شام با اردوغان را بایکوت کرد

دولت آلمان تعداد زیادی از مقام‌های این کشور را برای شرکت در ضیافت شام با دیکتاتور ترکیه دعوت کرده است. مدعوین به این ضیافت یکی پس از دیگری کنار می‌كشند

دولت آلمان تعداد زیادی از مقام‌های این کشور را برای شرکت در ضیافت شام با دیکتاتور ترکیه دعوت کرده است. مدعوین به این ضیافت یکی پس از دیگری کنار می‌كشند. به تازگی میخاییل مولر رییس شورای شهر برلین هم از شرکت در ضیافت شام با اردوغان انصرف داده است

 

دیکتاتور ترکیه در راستای ارتقای همکاری‌ها با آلمان از این کشور دیدن می‌کند. افکار عمومی آلمان با دیدار اردوغان بشدت مخالف هستند اما دولت تصمیم گرفته که استقبال بی‌نظیری از دیکتاتور به عمل آورد.

 

گفته می‌شود که اردوغان سه روز در آلمان می‌ماند. اما اردوغان که هنوز پایش به آلمان نرسیده برنامه خود را تغییر داد. پیشتر گفته شده بود که رییس جمهوری ترک غروب پنجشنبه به آلمان می‌رسد اما خبرهای تازه حاکیست سفر مذکور چند ساعت زودتر آغاز می‌شود. رییس جمهوری رژیم مستبد ترکیه حوالی ظهر وارد فرودگاه تیگل شهر برلین خواهد شد و سپس به هتل آدلون می‌رود تا با هوادارانش نشستی را برگزار کند.

 

دولت آلمان اجازه برگزاری میتینگ‌های بزرگ را به اردوغان نداده است. به همین دلیل اردوغان مجبور شده تا نشست‌های صدنفره‌ای را با عقبه‌های خود برگزار کند.

 

مقام‌های آلمانی سفر دیکتاتور را بایکوت می‌کنند

عدم تمایل از شرکت در ضیافت شام با اردوغان از سوی مقام‌های آلمانی همچنان ادامه دارد. چند روز پیش بیژن جیرسرایی نماینده حزب دمکراتیک آزاد-اف.دی.پی و سویم داگدلن نماینده حزب چپ آلمان انصراف خود را از شرکت در ضیافت شام با حضور اردوغان اعلام کردند. اکنون یکی دیگر از مقام‌های آلمان گفته که در این مهمانی شرکت نمی‌کند.

 

مخاییل مولر رییس شورای شهر برلین اعلام کرد که نمی‌تواند با اردوغان سر یک سفره حاضر شود.

 

تصمیم به بایکوت‌کردن دیدار با اردوغان نیروهای اپوزیسیون آلمان را منسجم کرده است. کریستیان لیندر رییس حزب دمکراتیک آزاد، آنالینا بیربوک و رابرت هابیک رؤسای مشترک حزب سبز آلمان، الکساند گاولاند رییس فراکسیون حزب آلترناتیو آلمان – آی.اف.دی و همچنین آلیس وایده نماینده این حزب جداگانه انصراف خود از شرکت در ضیافت شام با اردوغان را اعلام کردند.

 

روز گذشته رسانه‌های آلمانی مدعی شدند که آنگلا مرکل هم در این ضیافت شرکت نخواهد کرد. این خبر هنوز تأیید نشده است.

 

بنابر فراخوان کمپین "اردوغان خوش نیامدی" همزمان با دیدار اردوغان از کاخ ریاست جمهوری، تظاهرات و گردهمایی اعتراض‌آمیز در میدان پوتسدامر پلاتز در مرکز شهر برلین برگزار خواهد شد. این تظاهرات ساعت ١۶ به وقت محلی آغاز می‌شود و علاوه بر سازمان‌های کردستانی و ترکیه‌ای چندین نهاد و حزب آلمانی هم در آن فعالانه شرکت خواهند کرد.