رونمایی سپاه از موشک بالستیک دزفول

رونمایی از موشک زمین به زمین "دزفول" تنها چند هفته پس از تهدید اسرائیل به نابودی توسط فرماند‌ه‌های سپاه می‌باشد

جمهوری اسلامی در حالی از یک موشک بالستیک با برد یک هزار کیلومتر رونمایی کرده است که آمریکا و کشورهای اروپایی نسبت به ادامه برنامه‌های موشکی این رژیم هشدار داده بودند.

 

سپاه‌ پاسداران روز پنج‌شنبه برای نخستین بار کارخانه‌ زیرزمینی تولید موشک‌های بالستیک خود را به نمایش گذاشت. سپاه در مراسم این روز از یک موشک بالستیک زمین به زمین با نام "دزفول" رونمایی کرد.

 

مسئولان سپاه مدعی هستند که موشک دزفول، یک هزار کیلومتر برد دارد.

 

محمدعلی جعفری فرمانده کل سپاه با اشاره به نمایش کارخانه زیرزمینی تولید موشک‌های بالستیک سپاه گفت: "رونمایی از این شهر تولید موشک در اعماق زمین، پاسخی به یاوه‌گویی‌های غربی‌ها است که تصور می‌کنند با تحریم و تهدید می‌توانند ما را محدود کرده و از اهداف بلندمان بازدارند."

 

جعفری از توسعه موشک‌های سپاه پاسداران خبر داد و گفت حتی موشک‌هایی که در گذشته تولید شده‌اند در حال تبدیل شدن به موشک هوشمند هستند. او گفت: "قادریم در صورت شیطنت دشمنان به‌ویژه صهیونیست‌ها، در همان لحظه اول آنان را آماج موشک‌های خود قرار دهیم."

 

اتحادیه اروپا روز دوشنبه (۱۵ بهمن/ ۵ فوریه) با صدور بیانیه‌ای ۱۲ ماده‌ای، نسبت به افزایش برد و دقت موشک‌های بالستیک ایران ابراز نگرانی کرد.

 

امیرعلی حاجی‌زاده فرمانده نیروی هوافضای سپاه نیز در مراسم نمایش کارخانه زیرزمینی تولید موشک‌های بالستیک سپاه گفت: "هم امکانات عملیاتی و هم کارخانجات تولیدی خود را در اعماق زمین و به‌صورت محرمانه تعبیه کرده‌ایم تا از دسترسی دشمنان دور بماند."

 

فرمانده نیروی هوافضای سپاه پاسداران در همین روز (پنج‌شنبه) در اظهارنظر دیگری گفته بود،"کلید موشکی دست دولت نیست".

 

در حالی که مردم ایران از فقر و بیکاری، فساد مسئولان دولتی و بی‌لیاقتی مقامهای جمهوری اسلامی رنج می‌برند، در لایحه بودجه سال ١٣۹۸ بیش از ۲۵ هزار میلیارد تومان به سپاه پاسداران اختصاص یافته است.  بودجه سپاه در مقایسه با سال گذشته دو و نیم برابر شده و بیش از دو برابر بودجه کل ارتش است.