رژیم ایران به کشتار مردم در هشت شهر اعتراف کرد

رژیم جمهوری اسلامی پس از ١۶ روز از کشتار وحشیانه معترضان سرانجام در تلویزیون خود به کشتن مردم در هشت شهر اعتراف کرد. رژیم ایران همچنان از اعلام شمار کشته شدگان و تعداد شهرهایی که مردم در آنها بپاخواستند هراس دارد.

تلویزیون دولتی ایران پس از ١۶ روز از قتل‌عام معترضان بدست آتش‌ به اختیاران رهبر جمهوری اسلامی اعلام کرد که در شهرهای قدس، شهریار، ملارد در استان تهران، فردیس در استان البرز، صدرا در استان فارس، سیرجان در استان کرمان و خرمشهر و ماهشهر در استان خوزستان مردم از سوی نیروهای امنیتی کشته شده‌اند. با اینکه اعتراضات دست‌کم ١٠۴ شهر (در ٣٠ استان) را در برگرفته بود اما تلویزیون حکومتی به اعتراضات ٩۶ شهر دیگر اشاره‌ای نکرد و حتی از تعداد کشته شدگان حرفی به میان نیاورد. سازمان عفو بین‌الملل تعداد کشته شدگان را بیش از ٢٠٨ نفر و منابع دیگر این شمار را تا ٣٣٠ تن اعلام کرده‌اند.

تلویزیون دولتی ایران شامگاه دوشنبه ١١ آذر در گزارشی ضمن تأیید کشته شدن معترضان از سوی نیروهای دولتی از جانباختگان به عنوان "اغتشاشگر" نام برد و آنان را متهم کرد که "سلاح سرد و گرم" به همراه داشته‌اند.

علی خامنه‌ای رهبر جمهوری اسلامی روز ٢۶ آبان معترضان را "اشرار" خواند و عملا برای کشتار مردم به نیروهای امنیتی چراغ سبز نشان داده بود.