رییس جمهوری پیشین یمن کشته شد

علی عبدالله صالح رییس جمهور پیشین یمن، در درگیری‌های امروز دوشنبه ١٣ آذرماه، در 'صنعا'ی پایتخت یمن کشته شد

علی عبدالله صالح رییس جمهور پیشین یمن، در درگیری‌های امروز دوشنبه ١٣ آذرماه، در 'صنعا'ی پایتخت یمن کشته شد

 

 بنا به ویدیویی که در شبکه‌های اجتماعی از سوی حوثی‌های یمن منتشر شده است، پیکر خون‌آلود و بی‌جان صالح در یک پتو و در اختیار شیعیان آن کشور می‌باشد. وزارت کشور دولت حوثی‌ها با انتشار بیانیه‌ای از کشته شدن صالح در جریان درگیری‌ها و در حین فرار خبر داده است.

 

سکای نیوز عربی صبح امروز از منفجر نمودن خانەی علی عبدالله صالح رییس جمهور سابق یمن به دست گروه انصارالله، خبر داده بود.

 

منابعی از حزب کنگرەی خلق یمن که صالح رهبری آن را بعهده داشت، خبر کشته شدن وی را تایید و اعلام کردەاند که بر خلاف ادعای حوثی‌ها علی عبدالله صالح نه در منزل خود بلکه در حین درگیری و اصابت گلوله به ناحیەی سر کشته شده و همچنین از همەی مردم یمن خواسته شد تا علیه حوثی‌ها قیام نمایند.

 

کانال تلویزیونی "المسیره" که متعلق به حوثی‌ها می‌باشد در بیانیەای اعلام نمود:"علی عبدالله صالح دست به خیانتی بزرگ زد، برای همین بر ما واجب شد که او را بکشیم. وزارت کشور به همین مناسبت فورا اقدام و "سر فتنه" را جدا نمود.

 

علی عبدالله صالح، مدت ٣ سال بود که در برابر دولت "عبد ربه منصور هادی" رییس جمهور مورد حمایت عربستان و ائتلاف عربی، همپیمان حوثی‌ها شده بود. صالح چند روز پیش  اعلام کرده بود "حوثی‌ها با ارتکاب حماقت‌های بیشمار در نتیجه تنگ‌نظری و به سود سیاست‌های ایران، باعث ویران شدن کشور و گرسنگی مردم یمن شدەاند" و از عربستان سعودی خواسته بود که بمباران یمن را متوقف کند و در عوض وی هم ورق را برخواهد گرداند. عربستان و ائتلاف عربی ضد حوثی، از این اقدام حمایت نموده بود.