[زنده‌]گسترش اعتراضات به شهرهای دیگر ایران/ در تجمع‌های دوشنبه شب ٩ نفر کشته‌ شده‌اند

در این صفحه گزارش‌های مربوط به تجمع‌ها و تظاهرات در شهرهای ایران و روژهلات کردستان بصورت زنده پوشش داده می‌شود

21:25

تداوم راهپیمایی در چهارسوی ایران

اعتراضات در بسیاری از شهرهای ایران همچنان ادامه دارند. در فولادشهر اصفهان، رشت، در همدان، شیراز، مسجد سلیمان، گوهردشت و آبادان هزاران نفر به میادین آمده و شعارهایی علیه رژیم سردادند.

21:23

چهل تن در اردبیل، ٩٠ نفر در تبریز و ٢٠ نفر در کرج بازداشت شدند

اعلام شد که دادگاه انقلاب در شهر اردبیل چهل نفر را بازداشت کرده‌اند. از سوی دیگر نیروهای امنیتی اقدام به بازداشت ٩٠ نفر در اعتراضات تبریز نمودند. به گفته رضا شاه‌کرمی دادستان کرج بیست نفر بازداشت شده‌اند.

14:52

علی خامنه‌ای: دشمنان ایران برای ایجاد مشکل در نظام هم‌پیمان شدند

علی خامنه‌ای، رهبر رژیم جمهوری اسلامی روز سه ‌شنبه در اولین واکنش نسبت به رویدادهای چند روز گذشته ایران گفت: "در قضایای چند روز اخیر، دشمنان ایران با ابزارهای گوناگون در اختیارشان از جمله پول، سلاح، سیاست و دستگاه‌های امنیتی هم‌پیمان شدند تا برای نظام اسلامی ایجاد مشکل کنند." 

به نقل از پایگاه اطلاع رسانی خامنه‌ای، نامبرده در دیدار هفتگی خود با "خانواده شهدا" درباره اعتراضات اخیر افزود: "من در خصوص این قضایا حرف‌هایی دارم و در وقت آن با مردم عزیزمان صحبت خواهم گفت."

12:51

رئیس دادگاه انقلاب تهران معترضان را تهدید کرده و آنان را محاربه نامید

 

موسی غضنفرآبادی، رئیس دادگاه انقلاب تهران سه‌شنبه ۱۲ دی گفت: "هر روزی که از اغتشاشات بگذرد و افراد دستگیر شوند، جرم و مجازات‌شان بیشتر می‌شود و ما این‌ها را دیگر معترضین نسبت به حقوق‌شان نمی‌دانیم بلکه این افراد کسانی هستند که می‌خواهند به اصل نظام ضربه بزنند."

 

غضنفرآبادی گفت: "عنوان اتهامی برخی افراد دستگیرشده ممکن است محاربه و برخی نیز اقدام علیه امنیت ملی، تخریب اموال عمومی، تخریب اموال اشخاص، ضرب و شتم و غیره باشد."

11:31

صدها تن در شهرهای ایران بازداشت شده‌اند

 

به نقل از کمپین حقوق بشر در ایران صدها تن از بازداشت‌شدگان اعتراضهای روزهای اخیر به دو زندان اوین تهران و رجایی شهر کرج منتقل شده‌اند.

 

طبق گفته‌های این مرکز حقوق بشری یکی از بندهای زندان اوین و یکی از سالن‌های زندان رجایی شهر به بازداشت‌شدگان اخیر اختصاص یافته است. ظرفیت این دو در مجموع ٣۵٠ زندانی اعلام گردیده است.

 

مسئولان انتظامی رژیم جمهوری اسلامی پیشتر آمار بازداشت‌‌شدگان در شهرهای مختلف ایران تا روز یکشنبه را ۴٠٠ نفر اعلام کرده بودند.

10:57

به نقل از تلویزیون ایران در اعتراضات دوشنبه شب در روژهلات کردستان و ایران ٩ نفر دیگر کشته شده‌اند.

 

در درگیری مابین نیروهای سرکوبگر رژیم جمهوری اسلامی با معترضان در شهر نجف‌آباد اصفهان یک مأمور کشته و سه تن زخمی شدە‌اند. در همین رابطه در شهر نجف‌آباد یک پاسدار از سوی یک زن با تفنگ ساچمه‌ای کشته شده و یک تن دیگر زخمی شده است.

10:55

معاون امنیتی انتظامی وزارت کشور ایران از برخورد با معترضان خبر داد

 

حسین ذوالفقاری روز سه‌شنبه در گفت‌وگو با مرکز اطلاع‌رسانی وزارت کشور ایران مدعی شد که وضعیت در بیشتر مناطق ایران عادی است و به گفته وی "ناآرامی‌ها در برخی مناطق" پایان می‌یابد.

10:52

شمخانی تحریک فضای داخلی ایران را به عربستان سعودی نسبت داد

 

علی شمخانی دبیر شورای امنیت ملی ایران در سخنانی عربستان سعودی را به دخالت در امور داخلی ایران متهم کرده و مدعی شد که "بزودی آنچه که در حال وقوع است پایان می‌یابد".