سازمان‌ جاسوسی آلمان نهادهای کُردی را هدف نشان داد

سازمان دفاع از قانون اساسی آلمان که سازمان اطلاعات داخلی این کشور است با اشاره به فعالیت‌های رژیم حاکم بر ترکیه بویژه اقدامات میت از سوی دیگر نهادها و سازمان‌های کُردی را که به شیوه قانونی در آلمان فعالیت می‌کنند هدف نشان داده است

سازمان دفاع از قانون اساسی آلمان که سازمان اطلاعات داخلی این کشور است با اشاره به فعالیت‌های رژیم حاکم بر ترکیه بویژه اقدامات میت از سوی دیگر نهادها و سازمان‌های کُردی را که به شیوه قانونی در آلمان فعالیت می‌کنند هدف نشان داده است

 

این سازمان در گزارش متعلق به سال ٢٠١٧ خود که امروز در شهر برلین طی کنفرانسی مطبوعاتی ارائه کرده از سویی به فعالیت‌های رژیم ترکیه بخصوص اعمال میت در آلمان اشاره کرده و از سوی دیگر نهادها و سازمان‌های متعلق به کردها که به شیوه‌ای قانونی در این کشور فعالیت می‌کنند را هدف نشان داده است.

 

در این گزارش ٣۵٩ صفحه‌ای که ٣٠ صفحه آن به کردها و پ.ک.ک اختصاص یافته آمده است:"در میان سازمان‌های خارجی رادیکال، پ.ک.ک از همه نیرومندتر است. پ.ک.ک از اعضا و هواداران خود محافظت می‌کند. سال گذشته ١۴ هزار عضو پ.ک.ک در آلمان بودند اما امسال این تعداد به ١۴۵٠٠نفر افزایش یافته‌اند."

 

این در حالی است که سال گذشته مراکز متعلق به جامعه دمکراتیک کردهای ساکن در آلمان- ناو دَم و نهادهای فعالیت برای آزادی زندانیان سیاسی کُرد در آلمان سال گذشته هدف نشان داده شدند و ساختمان‌های آنان مورد حمله واقع شده بود.

 

گزارش مذکور به جشنواره‌های کردستانی‌های ساکن در آلمان اشاره کرده و کار سازماندهای آنها را به پ.ک.ک نسبت داده است. همچنین به موضوع اصلی فعالیت‌ها اشاره کرده که کسب آگاهی از وضعیت عبدالله اوجالان و همچنین اعلام انزجار از حملات رژیم ترکیه به مناطق کردهاست.

 

در این گزارش از دستور وزارت داخله برای اعلام ممنوعیت استفاده از پرچم‌ها و سبمل‌های پ.ی.د، ی.پ.گ/ی.پ.ژ که در دوم مارس سال گذشته صادر شده بود اعلام حمایت شده و حمله به کردها در ۴ نوامبر ٢٠١٧ را تصمیمی صحیح قلمداد کرده است.

 

در گزارش به سازماندهی جوانان کُرد با استفاده از اینترنت پرداخته شده و ضمن اعتراف به برگزاری فعالیت‌ و راهپیمایی به شیوه قانونی این اقدامات هدف نشان داده شده‌اند.

 

این سازمان مدعی است که پ.ک.ک سال ٢٠١٧ بیشتر از سال قبل از آن کمک‌های اقتصادی جمع‌آوری کرده و این کمک‌ها را به نیروهای کُرد در شمال سوریه و شمال عراق که در جنگ با داعش هستند ارسال کرده است.

 

گزارش مدعی است که همکاری‌ها با پ.ک.ک زمانی افزایش یافتند که ارتش ترکیه به حملات خود علیه مناطق کردی افزوده است.

 

با لحن دولت ترکیه از سازمانهای رسانه‌ای کردی نام می‌برند

در گزارش رسانه‌هاو مراکز کردی که رسما در آلمان فعالیت می‌کنند هدف نشان داده شده‌اند. لحن گزارش شباهت کاملی با لحن رژیم ترکیه در مورد رسانه‌های کردی دارد. گزارش سازمان جاسوسی آلمان مدعی است که پ.ک.ک از رسانه‌ها استفاده می‌کند و اینگونه خواهان افزایش نفوذ خود بر کردهای ساکن آلمان هستند.

 

در گزارش از روزنامه "ینی‌اوزگور پولتیکا" به عنوان 'روزنامه متعلق به پ.ک.ک که روزانه منتشر می‌شود' نام برده شده است. در رابطه با خبرگزاری فرات-آ.ن.ف هم آمده است 'خبرگزاری فرات یک آژانس خبری نزدیک به پ.ک.ک است'. دولت آلمان برای اولین بار خبرگزاری و گزارشگرانمان را هدف نشان داده و اینگونه از خبرگزاری فرات نام برده است:

"نهاد خبرگزاری فرات-آ.ن.ف که مرکز آن در هلند است در چهارچوب سیاست‌ انتشار اخبار و رویدادها در کشورهای ترکیه، عراق، ایران، سوریه و کشورهای اروپایی فعالیت می‌کند. این خبرگزاری روزانه اخبار و مطالبی را به زبان‌های ترکی، کردی، انگلیسی، اسپانیولی، عربی و فارسی پخش می‌کند."

 

گزارش مرکز جاسوسی آلمان از سیاستمداران کُرد هم به عنوان "مسئولین پ.ک.ک" نام برده و برعکس ادعاهای حکومت فدرال آلمان و شخص نخست وزیر آنگلا مرکل از عنوان "سازمان تروریستی" برای پ.ک.ک اجتناب کرده است.

 

فعالیت‌ها پ.ک.ک از سال ١٩٩٣ در آلمان ممنوع اعلام شده‌اند. با اینکه کردها تحت نام پ.ک.ک به هیچ فعالیتی دست نمی‌زنند اما سازمان جاسوسی آلمان یک بار دیگر فعالیت‌های رسانه‌ای و اجتماعی کردها را به پ.ک.ک مرتبط دانسته است.

 

میت نمایندگان ترکیه در آلمان را مورد استفاده قرار می‌دهد

طبق گزارش سال گذشته مرکز جاسوسی آلمان سازمان جاسوسی ترکیه-میت، نمایندگان این كشور در آلمان را مورد استفاده قرار می‌دهد. در گزارش آمده است که میت تحت کنترل طیب اردوغان است و فعالیت جاسوسی انجام می‌دهد. در این چهارچوب میت از نمایندگی‌های رسمی(دیپلماتیک) ترک همچون کونسولگری و سفارتخانه در آلمان استفاده استخباراتی می‌کند.