سوریه از نیروهای مستقر در ادلب خواست تسلیم شوند

رژیم سوریه در حال پایان تدارکات عملیات نظامی برای کنترل و بازپس گیری ادلب از چنگال تروریست‌های مورد حمایت آنکاراست. ارتش سوریه از طریق هواپیماهای خود اعلامیه‌هایی را در میان مردم پخش کرد و از آنها خواست که تسلیم شوند

رژیم سوریه در حال پایان تدارکات برای عملیات نظامی برای کنترل و بازپس گیری ادلب از چنگال تروریست‌های مورد حمایت آنکاراست. ارتش سوریه از طریق هواپیماهای خود اعلامیه‌هایی را در میان مردم پخش کرد و از آنها خواست که تسلیم شوند.

 

ارتش سوریه در شمال شرق سوریه از طریق هوا اعلامیه‌هایی را پخش کرد و از ساکنان ادلب خواست تا تسلیم شوند. در این اعلامیه آمده است:"جنگ در حال اتمام است، ما از شما می‌خواهیم همانند مردم سوریه به نیروهای ما بپیوندید. با نیروهای ارتش سوریه در مقابل تبهکاران و تروریست‌ها همکاری کنید تا آزاد شوید. ما از شما و خانواده هایتان دفاع خواهیم کرد."

 

ارتش سوریه همچنین اعلام کرد آن گروه از کسانی که اسلحه به دست گرفته‌اند اگر تسلیم شوند و اسلحه های خود را تحویل دهند مورد عفو قرار خواهند گرفت.

 

ادلب از بزرگترین مناطق تحت کنترل تبهکاران است. رژیم ترکیه علنا از گروههای تبهکار حاکم در ادلب حمایت می‌کند.

 

هنگامی که رژیم سوریه با همکاری روسیه و ایران کنترل بسیاری از مناطق دیگر را در دست گرفت تبهکاران فراوانی از این مناطق به ادلب رفتند و در آنجا ساکن شدند.

 

سازمان ملل طی بیانیه‌ای به خطر وقع تراژدی انسانی در صورت جنگ در ادلب هشدار داده است. طبق بیانیه سازمان ملل بیشتر از دو میلیون و نیم غیرنظآمی در ادلب زندگی می‌کنند. موضع سازمان ملل در حالی است که این سازمان در رابطه با اشغال عفرین از سوی رژیم غاصب ترکیه و گروههای تروریست وابسته به آنکارا سکوت مطلق اختیار کرده بود.

 

رژیم تروریستی ترکیه که که از تبهکاران در ادلب حمایت می‌کند از روسیه خواسته تا مانع این عملیات شود.