شبیخون گریلاهای کورد علیه ارتش اشغالگر ترک در مردین

نیروهای گریلای ه.پ.گ و یژاستار در مردین ضرباتی مهلک را بر ارتش اشغالگر ترکیه وارد ساختند. در طی این عملیات‌ها طوفان کانسووا مدیریت نیروهای ویژه پلیس مردین و ۷ نیروی ویژه‌ ، ۵ ارتشی و ۲ کنترا کشته شدند.

  مرکز خبررسانی نیروهای مدافع خلق کوردستان ه.پ.گ درباره‌ی آخرین عملیات‌های گریلا اطلاعیه‌ای را منتشر کرد.

  متن اطلاعیه‌ی ه.پ.گ بدین شرح است:

" روز ۲۳ آگوست/ ۱ شهریور ارتش اشغالگر ترکیه با پیشاهنگی نیروهای کنترا( ضد گریلا) تحرکاتی را آغاز کرد. در طی این تحرکات میان نیروهایمان و اشغالگران درگیری رویداده و تعداد بسیاری ارتشی کشته شدند. در طی این نبرد ۵ تن از رفقایمان با شجاعت در برابر دشمن پیکار نموده و به شهادت رسیدند. در آینده اطلاعات بیشتری را درباره‌ی مشخصات رفقای شهیدمان به اطلاع افکار عمومی خواهیم رساند.

  ۵ ارتشی کشته شدند

  مدتیست ارتش اشغالگر ترکیه در منطقه ماهسرت در مردین با کمک یگان‌های مخفی به کمین‌گذاری می‌پردازد. نیروهایمان در مابین منطقه ماهسرت و خربه مریشکا یگان دشمن را تحت نظارت قرار داده و در ساعت ۱:۳۰ روز ۴ سپتامبر/ ۱۳ شهریور با تاکتیک تله انفجاری علیه این یگان عملیاتی را به انجام رساندند. نیروهایمان با تاکتیک تله انفجاری یگان دشمن را هدف قرار داده و از فاصله‌ی نزدیک به آن‌ ضربه وارد ساختند. در نتیجه‌ی این عملیات کشته شدن ۵ ارتشی و زخمی شدن ۵ تن محرز شده است. یگان عملیاتیمان بدون هیچ آسیبی به نقطه‌ی خویش بازگشتند.

  مدیریت نیروهای ویژه پلیس کشته شد

  روز ۷ سپتامبر/ ۱۶ شهریور ارتش اشغالگر ترکیه در منطقه ماهسرت در مردین با مشارکت تعداد بسیاری ارتشی، کنترا و نیروهای ویژه‌ی پلیس تحرکات گسترده‌ای را آغاز کرد. نیروهایمان یگان دشمن متشکل از ۶۰ تن را تحت نظارت قرار داده و از فاصله‌ی نزدیک ضربات مهلکی را بر آن‌ها وارد ساختند. میان نیروهایمان و یگان دشمن بمدت ۲ ساعت درگیری ادامه داشت که در نتیجه‌ی آن طوفان کانسووا مدیریت نیروهای ویژه پلیس مردین و تماما ۸ نیروی ویژه پلیس و حداقل ۲ کنترا کشته شدند. در طی این عملیات تعداد بسیاری از نیروهای دشمن زخمی شدند. پس از عملیات ارتش اشغالگر ترکیه با کمک بالگردهای سیکورسکی و خودروهای مدنی کشته و زخمی‌های خود را منتقل کرد.  درگیری‌ها تا روز ۸ سپتامبر/ ۱۷ شهریور ادامه داشته و تعداد بسیاری از نیروهای دشمن کشته شدند. در طی تمامی این تحرکات ۳ تن از رفقایمان در برابر دشمن با روحیه‌ی مقاومت فدایی پیکار نموده، ضربات مهلکی را بر دشمن وارد ساخته و به شهادت رسیدند. در آینده اطلاعات بیشتری را درباره‌ی مشخصات رفقای شهیدمان به اطلاع افکار عمومی خواهیم رساند.

  در منطقه ماهسرت نیروهای اشغالگر تحرکاتی را آغاز کرده بودند و با مقاومت نیروهای ما روبه‌رو شده و متحمل تلفات بسیاری شدند. در عملیات‌هایی که با روش و عملیات‌های زمانه انجام گرفتند، ارتش اشغالگر ترکیه تار و مار شده و تمامی تحرکات روانی و شوون دولت فاشیست ترکیه بیهوده گشت. با ضرباتی که گریلا به دشمن وارد ساخت، تمامی واقعیت‌های جنگ نشان داده شده و دروغ‌های اشغالگران را عیان ساخت. طوفان کانسووا مدیریت نیروهای ویژه پلیس مردین که در ماهسرت کشته شد، در قتل‌عام‌های انجام گرفته در کردستان جای گرفته است. این شخص که در کشتار جوانان، زنان و کودکان مقاومت نصیبین دست داشت، از سوی نیروهایمان کشته شده و انتقام کسانیکه که کشته شدند، گرفته شد.

  عملیات تله انفجاری علیه خودرو اشغالگران

  نیروهایمان در چهارچوب کارزار انقلابی شهید باگر و شهید رونیا در ساعت ۹ روز ۱۲ سپتامبر/ ۲۱ شهریور علیه خودرو اشغالگران در مابین تپه خوده و بوغازا گرانا در شمزینان واقع در جولمرگ عملیات تله انفجاری انجام دادند. در نتیجه‌ی این عملیات خودرو تماما منهدم، تماما سرنشینان آن کشته و ۲ ارتشی که در اطراف خودرو بودند نیز به شدت زخمی شدند. پس از عملیات ارتش اشغالگر ترکیه با سلاح‌های سنگین بدون وقفه اطراف را هدف قرار داده و تا ساعات شب قادر به انتقال خودرو نبودند. یگان عملیاتیمان بدون هیچ آسیبی به نقطه‌ی خویش بازگشتند.

  تحرکات نظامی در چله

  روز ۱۱ سپتامبر ارتش اشغالگر ترکیه در کانیانش واقع در منطقه چله در جولمرگ تحرکاتی را آغاز کرد. این تحرکات در منطقه شهید ریبر و تپه شهید پلنگ با کمین‌گذاری ادامه دارد.

  هواپیماهای جنگنده هفتانین را بمباران کردند

  ساعت ۱۲ روز ۱۲ سپتامبر/ ۲۱ شهریور هواپیماهای جنگنده‌ی ارتش اشغالگر ترکیه گلیه شهید احمد راپو در عرصه هفتانین در مناطق حفاظتی مدیا را بمباران کردند. در نتیجه‌ی این بمباران‌ها هیچ آسیبی به نیروهایمان وارد نشد. "