شورای نگهبان لایحه الحاق ایران را به  سی‌اف‌تی رد کرد

​​​​​​​سخنگوی  شورای نگهبان از رد لایحه الحاق دولت جمهوری اسلامی ایران به کنوانسیون مبارزه با تامین مالی تروریسم سی‌اف‌تی و اعاده آن به مجلس خبر داد

سخنگوی  شورای نگهبان از رد لایحه الحاق دولت جمهوری اسلامی ایران به کنوانسیون مبارزه با تامین مالی تروریسم سی‌اف‌تی و اعاده آن به مجلس خبر داد

 

عباسعلی کدخدایی در این رابطه در توییتر خود نوشت:

"شورای نگهبان لایحه الحاق دولت جمهوری اسلامی ایران به کنوانسیون مبارزه با تامین مالی تروریسم (CFT) را در جلسات متعدد خود مورد بررسی قرار داد و واجد ایرادات و ابهاماتی دانست. این نظر شامل موارد خلاف شرع، خلاف قانون اساسی و ابهام، در موعد مقرر برای مجلس شورای اسلامی ارسال شده است."

 

نامبرده در گفتگو با خبرگزاری تسنیم وابسته به سپاه از عدم انطباق لایحه مذكور با سیاست‌های کلی نظام توسط مجمع تشخیص مصلحت سخن به میان اورده است.

 

وی ایرادات وارده به لایحه از سوی شورا را حدود ٢٠ مورد عنوان کرده اما به موارد مد نظر خویش اشاره‌ای نکرده است.

 

ایران از بزرگترین حامیان گروههای تروریستی خاورمیانه است و مداخلات این کشور از لبنان تا افغانستان شهروندان این كشورها را با فلاکت و جنگ روبرو کرده است. جنگ گروههای تندرو شیعه به نیابت رژیم ایران در یمن و سوریه صدها هزار کشته و زخمی برجای گذاشته است. جمهوری اسلامی اکنون با همکاری با روسیه و رژیم ترک به همکاری با جریان‌های القاعده سوریه می‌پردازد.