شکست تابوی مذاکره با آمریکا

  با ادامه تنشهای بین ایران و آمریکا، روزنامه عربی الشرق الاوسط امروز از تحرکات ایرانیها به منظور مذاکره با امریکا خبر داده است.

  الشرق الاوسط در خبری امروز، با اشاره به تلاشهای وزیر خارجه ایران در بغداد برای کاستن از تنشها نوشته است که محمد جواد ظریف وزیر امورخارجه ایران در کنفرانس خبری مشترکی با همتای عراقی خود محمد علی حکیم اظهار داشت که تهران خواهان بهترین روابط با دولتهای خلیج بوده و مایل به گفتوگوهای همه جانبه و تقلیل تنشها است.

  ظریف در دیدار دیگری با محمد الحلبوسی، رئیس پارلمان عراق نیز اظهار داشته است که کشورش مایل به افزایش تنشهای نظامی نبوده و در راستای تقلیل تنشها و گسترش روابط با تمام دول همجوار تلاش می‌کنند.

  الشرق الاوسط در همین راستا خبر داده است که عباس عراقچی معاون وزیر خارجه به منظور دیداری با کشورهای عمان، قطر و کویت، وارد عمان شده است. هدف این سفر دسترسی به کانالهای ارتباط و تماس با آمریکایی ارزیابی شده است. اما علی فدوی معاون سپاه پاسداران انقلاب اسلامی امکان هر گونه مذاکره‌ای را با دولت امریکا رد کرده است. به نقل از الشرق الاوسط، فدوی اظهار داشته است این مذاکرات هیچگونه فایده‌ای ندارد.