شکنجه مسعود شمس‌نژاد در بازداشتگاه اداره اطلاعات اورمیه

​​​​​​​دو روز پس از بازداشت مسعود شمس‌نژاد وکیل دادگستری و استاد دانشگاه جزئیاتی از شکنجه وی توسط مأموران اطلاعات به بخش فارسی خبرگزاری فرات رسیده است

یکی از بستگان مسعود شمس‌نژاد به خبرگزاری فرات گفت که این وکیل دادگستری توسط نیروهای اداره اطلاعات با چشم‌بند به بازداشتگاه اطلاعات در خیابان دانشکده شهر اورمیه منتقل شده و در دو روز گذشته تحت شکنجه قرار گرفته است. این منبع در ادامه از مراجعه همسر و سه فرزند شمس‌نژاد به اطلاعات اورمیه در روزهای چهارشنبه و پنج‌شنبه (١٩ و ٢٠ دی‌ماه / ٩ و ١٠ ژانویه ٢٠١٩) خبر داد. مسئولان اداره اطلاعات ضمن رد درخواست ملاقات، همسر این وکیل دادگستری را تهدید کرده‌اند که در مورد وضعیت وی حق ندارد با هیچ کسی گفتگو کند.

 

منبع مذکور به خبرگزاری فرات گفت، مأموران اطلاعات سه فرزند خردسال این وکیل دادگستری به نام‌های سروک، سرهات و سرهلدان را در مراجعه روز پنج‌شنبه به اداره اطلاعات تهدید کرده‌اند که در مورد پدرشان با هیچ کسی صحبت نکنند. مأمورین اطلاعات اورمیه به خانواده این استاد دانشگاه هشدار داده‌‌اند که در صورت درز هرگونه خبر در رابطه با وضعیت پدرشان با آنان  "بدجور برخورد" خواهد شد.

 

این منبع از توقیف خودرو، حساب بانکی و پلمپ دفتر وکالت مسعود شمس‌نژاد از سوی اطلاعات اورمیه خبر داده و افزود:"دفتر کار وکالت مسعود در خیابان استادان شهر اورمیه توسط مأموران پلمپ شده و تحت نظارت قرار گرفته است. مأموران غیربومی با ظاهری ریشو و لباس‌ شخصی در اطراف دفتر به گشت‌زنی می‌پردازند."

 

مسعود شمس‌نژاد وکیل دادگستری پیشتر در سال ١٣٩٢، ۳۷ روز را در بازداشتگاه اداره اطلاعات اورمیه سپری کرد و سپس با سپردن وثیقه یک میلیارد تومانی از زندان آزاد شده بود. شمس‌نژاد وکالت زندانی سیاسی اعدام شده‌ کُرد حبیب‌الله گلپری‌پور و چندین زندانی سیاسی محکوم به اعدام از جمله علی و رزگار افشاری و تعداد دیگری از زندانیان سیاسی کُرد را بر عهده داشته است.