"صدای فرزندانمان باشیم"

وسیله اولاش مادر ردوان اولاش با اعلام اینکه پسر وی ۲۱ کیلوگرم از وزن خود را از دست داده است گفت،"من بسیار نگران هستم، در خارج( از زندان) باید صدای فرزندانمان باشیم."

  ردوان اولاش یکی از زندانیان سیاسی است که از روز ۱ مارس/۱۰ اسفند در مقاومت اعتصاب غذا بسر می‌برد. وسیله اولاش مادر ردوان اولاش با اعلام اینکه پسر وی ۲۱ کیلوگرم از وزن خود را از دست داده است گفت،"من بسیار نگران هستم، در خارج( از زندان) باید صدای فرزندانمان باشیم."

  ردوان اولاش ۲۲ ساله اهل سِرت یکی از زندانیانی است که از ۱ مارس /۱۰ اسفند در اعتصاب غذا بسر می‌برد. خانواده‌ی وی۳۰ سال قبل در نتیجه‌ی به آتش کشیدن روستاهای شمال کردستان به دست دولت ترکیه به کلانشهر آدانا کوچ کرده‌اند. ردوان اولاش سومین فرزند در میان ۶ فرزند خانواده است. وی در ۱۹ سالگی دستگیر شده‌ و پس از هفت ماه از زندان کورکچولر به زندان تارسوس تبعید می‌گردد.

  ردوان اولاش به ۱۱ سال حبس محکوم شده و در زندان به مبارزات خویش ادامه داد. وی با وجود بیماری‌های جسمی همیشه در مقاومت‌های زندان جای گرفته است. ردوان در زمانی که شاغل بود از طبقه‌ی دوم خانه‌ای سقوط کرده و سالهاست با پلاتین زندگی می‌کند. ردوان اولاش بارها مورد شکنجه قرار گرفته است. او از ۱ مارس / ۱۰ اسفند با آغاز مقاومت‌های اعتصاب غذا تاکنون ۲۱ کیلوگرم از وزن خود را از دست داده است.

  وسیله اولاش مادر ردوان اعلام کرد برای وضعیت پسر خود و تمامی زندانیان نگران بوده و گفت: "همگی فرزند من هستند. همه‌ی آن‌ها خواهر و برادر من هستند. دیگر نمی‌توانم بخوابم. از لحاظ روحی وضعیت ما بسیار دشوار است، در وضعیتی قرار داریم که در انتظار خبر جان باختن آن‌ها هستیم. فرزندان ما چه بگویند ما به آن عمل می‌کنیم. اکنون از ما خواسته‌اند مقاومت نماییم، ما هم به میدان‌ها می‌رویم. آنچه از دست ما برمی‌آید این بوده و دیگر باید حکومت وظیفه‌ی خود را انجام دهد."

  وسیله اولاش به نقل از پسر خویش گفت، "مادر از حقوق ما دست نکشید. تنها شما می‌توانید صدای ما را به گوش هر کس برسانید." و افزود:"ما با فرزندان خویش پیمان بسته‌ایم که در خارج( از زندان) به صدای فرزندانمان مبدل شویم. حکومت دیگر باید صدای ما را بشنود. راه دیگری وجود ندارد. مادامی که ما خواهر و برادر هستیم در برابر ما خود را به نشنیدن  نزند."