فاش شدن دروغ دیگر سپاه؛ پرواز شماره ۷۵۲ با شلیک دو موشک سپاه ساقط شده است

با انتشار ویدیوی جدیدی مشخص شد هواپیمای مسافربری اوکراین با شلیک دو موشک پدافند هوایی سپاه هدف قرار گرفته و تمامی ۱۷٧ سرنشین آن کشته شده‌اند.

صبح روز چهارشنبه ۱٨ دیماه هواپیمای مسافربری خطوط هوایی اوکراین با ۱۷۶ سرنشین دقایقی پس از برخواستن از فرودگاه خمینی در تهران سقوط کرد و تمامی سرنشینان آن کشته شدند.

رژیم ایران ابتدا با دروغ پردازی نقص فنی را علت سقوط هواپیما معرفی کرد اما پس از سه روز با انتشار ویدیو و مدارکی توسط آمریکا مشخص شد این هواپیما توسط پدافند سپاه هدف قرار گرفته و ساقط شده است.

ستاد کل نیروهای مسلح ایران و همچنین فرمانده‌ی کل هوافضای سپاه پس از انتشار مدارک مجبور به اعتراف شدند و اعلام کردند هواپیما با شلیک یک موشک ساقط شده است.

روز سه‌شنبه ۲۴ دیماه پس از گذشت حدود یک هفته از این سانحه انتشار ویدیوی جدیدی نشان می‌دهد که مسئولین ایران و سپاه باز هم دروغ گفته و  پرواز شماره ۷۵۲ با شلیک دو موشک هدف قرار گرفته است.

این ویدیو که در روستای "بیدکنه" در نزدیکی پایگاه موشکی سپاه ضبط شده و توسط نیویورک تایمز هم صحت آن تایید شده است، نشان می‌دهد که ابتدا یک موشک به سمت هواپیمای اوکراینی شلیک می‌شود و پس از ۱۷ ثانیه موشک به هواپیما بر خورد کرده و انفجاری رخ می‌دهد.

حدود ۳۰ ثانیه پس از شلیک موشک اول و ۱۳ ثانیه پس از اصابت آن به هدف، موشک دوم شلیک می‌شود که این موشک نیز بعد از ۱۲ ثانیه به هدف رسیده و انفجار دوم رخ می‌دهد.

انتشار این ویدیو نشان می‌دهد که ستاد کل نیروهای مسلح ایران و سپاه حتی پس از مجبور شدن به اعتراف به هدف قرار دادن هواپیمای اوکراینی باز هم در حال دروغ گفتن و پنهان کاری هستند.

امیر‌علی حاجی‌زاده فرمانده نیروی هوا فضای سپاه پاسداران در ۲۱ دی‌ماه در تشریح چگونگی نحوه اصابت موشک به هواپیمای مسافربری اوکراینی، گفت: "با توجه به اطلاعاتی که به این اپراتور[پدافند] داده بودند که وضعیت جنگی است و موشک کروز شلیک شده است این بنده خدا این [هواپیمای مسافربری اوکراینی] را کروز تشخیص می‌دهد."

 او همچنین در ادامه گفته بود: "اپراتور پدافند موظف بود در این شرایط تماس و تاییدیه بگیرد و خبط این اپراتور هم از همین نقطه است اما در این شرایط ظاهرا سیستم ارتباطی‌اش با اختلال مواجه بود. حالا یا سامانه جمینگ باعث شده یا شبکه شلوغ بوده، به هر ترتیب نمی‌تواند ارتباط بگیرد و در این شرایط  ۱۰ ثانیه فرصت داشت تصمیم بگیرد می‌توانست بزند و می‌توانست نزند که متاسفانه تصمیم بد را می‌گیرد و موشک شلیک می‌شود و هواپیما مورد اصابت قرار می‌گیرد."

انتشار این ویدیو نشان می‌دهد که امیرعلی حاجی‌زاده نه تنها در مورد اصابت یک موشک به هواپیمای اوکراینی دروغ می‌گوید بلکه در مورد ۱۰ ثانیه فرصت اپراتور نیز دروغ گفته و اپراتور ۳۰ ثانیه فرصت داشته و قطعا کسب اجازه کرده است.