فرمانده ارتش رهایی‌بخش بلوچستان: عهد می‌بندیم پشتیبان خلق روژاوا باشیم

دامنه اعتراضات به حملات اشغالگرانه ارتش ترک علیه روژآوا روز به روز گسترش می‌یابد. این اعتراضات همزمان با ادامه فشار بر رهبران جهان جهت اعمال فشار بر ترکیه، از سوی افکار عمومی جهانیان نیز در حال تشدید است.

   الله نظر بلوچ یکی از رهبران آزادیخواه بلوچ در پیامی همبستگی خود را با مقاومت روژاوا را اعلام کرده و می‌گوید، کوردها به جای همه‌ی جهانیان با تروریسم مبارزه کردند، اکنون نیز توسط ترکیه مورد حمله قرار گرفته‌اند. وی همچنین اعلام کرد: ما به عنوان خلق بلوچستان براداران و خواهران کورد را به خوبی درک می‌کنیم و عهد می‌بندیم همیشه پشتیبان آنها باشیم.

   به نقل از خبرگزاری ANI،  الله نیاز رهبر بلوچهای پاکستان نسبت به حملات تجاوزکارانه ترکیه علیه خلق کورد در روژآوای کوردستان اعتراض کرده و اظهار داشته است که خلق بلوچ که سرزمین آنان از سوی چندین کشور مختلف اشغال شده است مصایب و آلام خواهران و برادران کورد خود را درک کرده و در ناراحتیها و مصائب آنان سهیم است.

   الله نیاز با اشاره به تهاجمات ارتش ترکیه گفت: متاسفانه این حملات به کوردها تحت عنوان مبارزه با تروریسم انجام می‌شوند، در حالیکه ترکیه همزمان فرصت و امکانات را برای احیای داعش ایجاد می‌نماید.

   رهبر بلوچ‌ها با توجه به شباهت کوردها و بلوچ‌ها گفت: قدرتهای جهانی اخیرا مانع از مقاومت گروههای بلوچ شده‌اند، این الگو کاملا ساده و قابل شناخت است. گروههای مقاومت خلقی و سکولار در عرصه واقعی علیه افراط گرایی اسلامی مبارزه کرده‌اند و از ارزشهای انسانی و سکولار حفاظت نموده‌اند.

   الله نیاز فرمانده ارتش رهایی‌بخش بلوچ‌ها در خاتمه اظهارات خود اعلام نموده است که خلق بلوچ همواره از خواهران و برادران کورد خود پشتیبانی می‌نماید.