فشار آمریکا بر رژیم ایران و جای خالی مردم!

مایک پمپئو وزیر خارجه آمریکا در سرمقاله‌ای در روز چهارشنبه ۱۶ مرداد در روزنامه یو‌اس‌ای تودی صراحتا دلایل فشار بی‌سابقه‌ آمریکا بر ایران را توضیح داد.

   پمپئو در این سرمقاله نوشته است که آمریکا  در راستای محروم کردن ایران از پولی که برای اقدامات بی‌ثبات کننده هزینه می‌نمایند و واداشتن آیت‌الله علی خامنه‌ای به مذاکره بر سر میز مذاکره و دستیابی به توافقی جامع و پایدار به این کشور فشار وارد می‌کند.

   مایک پمپئو در بخش دیگری از این  سرمقاله توافق جامع با رژیم ایران را حول چهار موضوع برنامه اتمی‌ ایران، گسترش برنامه موشکی و سلاح‌های کشتار جمعی توسط ایران، حمایت رژیم ایران از گروه‌های تروریستی و نیابتی، و بازداشت غیرقانونی و رفتار نامناسب با شهروندان آمریکایی توسط جمهوری عنوان کرده است.

   پمپئو در این یادداست خود با اشاره به حمایت مالی، تسلیحاتی، و آموزشی رژیم ایران از حوثی‌ها در یمن، پشتیبانی ایران از رژیم حاکم بر سوریه و استفاده رژیم ایران از حزب‌الله برای جنگ افروزی با همسایگان لبنان نوشته است که با فشارهای آمریکا این سه روند مسیر معکوسی را پیموده با فشارهای آمریکا رژیم ایران و نیابتی‌هایش ضعیفتر شده‌اند. با ادامه این فشارها بودجه پیشنهادی نظامی ایران در سال ۲۰۱۹ شامل ۲۸ درصد کاهش در بودجه دفاعی و ۱۷ درصد کاهش پرداخت به شاخه تروریستی آن سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، است.