فوت دو بیمار و بستری شدن شش مورد مبتلا به کرونا در قم

چند ساعت پس از بیانیه وزارت بهداشت ایران مبنی بر مثبت بودن نتیجه آزمایش دو فرد مشکوک به کرونا در شهر قم، معاون این وزارتخانه از فوت این دو فرد سخن به میان اورد. اعزام نیروهای یگان ویژه به قم گمانه‌زنی‌ها در مورد در قرنطینه قرار دادن این شهر را تقویت کرد.

دکتر محمدرضا قدیر رییس دانشگاه علوم پزشکی قم در گفتگو با رسانه‌های داخلی مرگ دو فرد مبتلا به ویروس کرونا در یکی از بیمارستان‌های قم را تأیید کرد و افزود که دو بیمارستان «کامکار» و «فرقانی» این استان برای قرنطینه افراد مشکوک به بیماری کرونا آماده هستند.

وی تصریح کرده است که "طی چهار روز گذشته شاهد گسترش بیماری‌های تنفسی در قم بودیم". گفته ‌میشود که منظور او از بیان این مطلب امکان ابتلای موارد بیشتری به ویروس کرونا در این استان است.

ابتلای شش نفر دیگر در قم به ویروس کرونا

خبرگزاری ایلنا به نقل از منابع آگاه نوشت شش نفر در حال حاضر به دلیل ابتلا به ویروس کرونا بستری شده‌اند. در ادامه گزارش آمده است که خانواده و نزدیکان این افراد در قرنطینه به سر می‌برند.

امکان ابتلا در شهرهای دیگر نیز وجود دارد

قاسم جان‌بابایی معاون وزیر بهداشت روز چهارشنبه در گفتگو با خبرگزاری ایرنا در شهر قم گفت تاکنون گزارشی از ابتلا به ویروس کرونا در دیگر شهرهای ایران در دست نیست اما امکان ابتلا در شهرهای دیگر نیز وجود دارد.

استقرار نیروهای ضدشورش در قم

تصاویر منتشر شده در شبکه‌های اجتماعی اعزام نیروهای یگان ویژه (ضدشورش) به شهر قم را نشان می‌دهد. به نقل از سایت «فرارو» با انتشار خبر اعزام نیروهای یگان ویژه به قم گمانه‌زنی‌ها احتمال در قرنطینه قرار دادن شهر قم است. با این همه محمد مهدی گویا رییس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت در گفتگو با رسانه‌ها اعلام کرده است که احتمال قرنطینه شدن شهر قم به دلیل ویروس کرونا «به هیچ وجه» مطرح نیست.

اعلام تعطیلی مدارس و دانشگا‌ه‌های استان قم در روز پنج‌شنبه

به دنبال فوت دو بیمار مبتلا به ویروس کرونا شورای تأمین استان قم اعلام کرد که تمامی مدارس، دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی این استان فردا پنج‌شنبه اول اسفند به منظور پیشگیری و بررسی بیشتر وضعیت استان در خصوص ویروس کرونا تعطیل خواهد بود.