ك.ج.ك: تصمیم ایالات متحده آمریکا تداوم توطئه‌های بین‌الدولی است

​​​​​​​شورای مدیریتی ریاست مشترک ک.ج.ک اعلام کرد: ضروریست خلقمان و نیروهای دمکراتیک علیه اقدام آمریکا که بخشی از توطئه‌ است فورا بپا خیزند و نارضایتی خود را به جهانیان نشان دهند

در مورد اقدام وزارت خارجه ایالات متحده‌ی آمریکا که در مورد موسسان و رهبران حزب کارگران کردستان پ.ک.ک انجام داده است، شورای مدیریتی ریاست مشترک کنفدرالیسم جوامع کردستان- ک.ج.ک اعلام کرد: در مقابل این حمله که ادامه‌ی همان توطئه‌ی پیشین است، لازم است خلقمان و نیروهای دمکراتیک سریعا به پا خواسته و واکنش نشان دهند. باید خلقمان در مقابل این اقدام مبارزاتش را گسترده‌تر کند و در همه جا کردها و دوستانشان به پا خیزند و بدین ترتیب پاسخ این اقدام را بدهند.

 

بیانیه‌ی کتبی شورای مدیریتی ک.ج.ک به شرح زیر می‌باشد:

ایالات متحده‌ی آمریکا در مورد رفقای ما جمیل باییک، مراد کاراییلان و دوران کالکان که از موسسان پ.ک.ک و اعضای پیشگام جنبش آزادی خلق کرد هستند و هم اکنون از اعضای شورای رهبری پ.ک.ک، ک.ج.ک و ه.پ.گ می‌باشند تصمیمی بی‌اساس اتخاذ کرده که بر اساس آن دستگیری آنها را ضروری دانسته و به هرکس که در مورد محل استقرار آنها اطلاعاتی را بدهد جایزه‌ی نقدی می‌دهند. این تصمیم و اقدام سیاسی دشمنی با جنبش آزادی خلق کرد است که هیچ مبنای سیاسی، اجتماعی، اخلاقی، وجدانی و حقوق بین‌المللی ندارد. این تصمیم به دلایل ایدئولوژیک و سیاسی، اما با ذهنیتی خصمانه صادر شده است. این اقدام تنها بر ضد رفقای ما یا پ.ک.ک و ک.ج.ک و ه.پ.گ نیست بلکه اقدامیست بر علیه کل خلق کرد و مبارزات دمکراتیک آنها.

 

بدون شک توطئه‌ای که در نهم اکتبر ١٩٩٨ علیه رهبر آپو آغاز و در ١۵ فوریه ١٩٩ با اسارت رهبری در امرالی به اوج رسید با چه هدفی به انجام رسیده باشد، حمله‌ی کنونی هم برای همین هدف صورت گرفته است. این تصمیم بی‌اساس آمریکا ادامه و بخشی از توطئه علیه رهبر آپوست. توطئه ١٩٩٩ با نیرو و اندیشه‌ی عمیق رهبر آپو و مبارزه پ.ک.ک در سطح وسیعی پوچ شده است. جنبش آزادیخواهی کردها به فاکتور مهمی در سیاست‌های خاورمیانه مبدل شده است. حملات کنونی مستقیما با این حقیقت مرتبط هستند.

 

هم زمان مبارزه آزادی کردها بر مبارزه آزادیخواهی خلق‌های خاورمیانه تأثیر گذاشت و پنجره‌ای تازه را برای مبارزه آزادی و دمکراسی تمام جهان گشوده و آنرا به مرحله نوینی رسانده است. رهبر آپو سیستم خودمدیریتی جامعه کنفدرال را به عنوان جایگزین سیستم دولت- ملت ارائه نموده و آنرا به مثابه راه‌حل تمام مسائل سیاسی، اجتماعی و اقتصادی قرار داد. همچنین در بریتانیا که به سرزمین سندیکاها شناخته می‌شود تمام نیروهای دمکراتیک، نویسندگان و روشنفکران برای سلامتی، امنیت و آزادی رهبر آپو کمپین بزرگی را آغاز کردند؛ در پروسه‌ای که خلق کرد و نیروهای دمکراتیک با شعار "به حصر پایان می‌دهیم، فاشیسم را درهم می‌شکنیم و کردستان را آزاد می‌کنیم" برای آزادی رهبر آپو آغاز کرده‌اند چنین تصمیمی به معنی مانع‌تراشی در برابر پیشرفت‌های مذکور است.

 

اگر با دیدی کلی و همه‌جانبه به این تصمیم ضد جنبش آزادیخواهی بنگریم که خود به معنی حمله‌ای خصمانه‌ است، و همچنین تأثیر اندیشه‌های رهبر آپو بر پیشرفت‌های سیاسی خاورمیانه و نقش پ.ک.ک در این میان را مد نظر قرار دهیم نیک خواهیم دید که اینگونه رفتاری به معنی توطئه‌ای علیه جنبش آزادی و حمله‌ای ضداخلاقی علیه خلق کرد است. مبارزه خلق کرد که در تمام عرصه‌ها گسترش یافته کردها را به تحقق زندگی آزاد و دمکراتیک نزدیک کرده است. این توطئه که درصدد انجام آن علیه پ.ک.ک هستند با هدف مانع‌تراشی برای مبارزه ما انجام شده و حمایت از استعمارگرانی است که خواهان تداوم رژیم سلطه خویش کردها هستند.

 

نقش و جایگاه پ.ک.ک در تمام تحولات ۴٠ سال اخیر محرز است. همچنین تأثیر شگرفی را بر نیروهای سیاسی دیگر کُرد که با چهل سال مبارزه پ.ک.ک مخالفت کرده‌اند برجای گذاشته است.

 

اگر نقش مهم پ.ک.ک در نضج تمام رویدادهای سیاسی، ملی و اجتماعی هر چهاربخش کردستان مد نظر قرار نگیرد، ارزیابی ممکن نیست.  دشمنی با رهبر آپو و پ.ک.ک بیش از هر چیزی نشانه دشمنی [و خصومت] با کردهاست.

 

بزرگترین مقاومت علیه داعش را پ.ك.ك نشان داد

حملات داعش یکی از مباحثی است که طی سال‌های اخیر بیش از هر چیز دیگری سیاست خاورمیانه و جهان را به خود اختصاص داده است. پ.ک.ک در شنگال از قتل‌عام جامعه ایزدی که یکی از فرهنگ‌ها و باورمندی‌های کهن بشریت می‌باشد جلوگیری کرد، [این مهم] درسی اخلاقی به نیروهای منطقه و نیروهای مؤثر بین‌الدولتی بود و آنان را از تهمت سنگینی نجات داد. آنانی که مانع حمله داعش به هولیر و دروازه‌های هولیر شدند گریلاهای ه.پ.گ و یژاستار بودند. گریلاهای ه.پ.گ ویژاستار همراه با نیروهای پیشمرگ از سلیمانیه و کرکوک در برابر تهدید‌ها و حملات داعش ممانعت به عمل آوردند. پیروزی کوبانی که تمام خلق‌های جهان و نیروهای دمکراسی‌خواه حامی آن بودند گریلاهای ه.پ.گ و یژاستار دوشادوش مبارزان ی.پ.گ/ی.پ.ژ نقشی بزرگ ایفا کرده و با روحیه‌ای فدایی جنگیدندو هزینه‌های سنگینی را متحمل شدند. پ.ک.ک نه تنها در مقابل داعش جنگید بلکه با رویکرد ملت دمکراتیک برای برساخت خاورمیانه نوین که برادری خلق‌های عرب، ترک، سریانی، ارمنی، چرکس و فارس‌ها گام‌های تاریخی بزرگی برداشته است.

 

مبارازن ی.پ.گ/ ی.پ.ژ که خود را رهرو خط رهبر آپو می‌دانند در قصرهای فرانسه مورد استقبال قرار گرفتند، نمایندگان انقلاب روژاوا در سالن‌های روابط خارجه‌ه آمریکا در مقابل چشمان جهانیان مورد استقبال قرار گرفتند. روابط اردوغان و رژیم وی با داعش در سال‌های گذشته بیش از هر کس و جریان دیگری مورد گفتگو قرار گرفته است. اما اکنون ایالات متحده آمریکا خواهان شناسایی و پاداش برای آشكار کردن محل زندگی مسئولین پ.ک.ک، ک.ج.ک و ه.پ.گ که در مبارزه علیه تبهکاران داعش بزرگترین هزینه‌ها را متقبل شده‌‌اند می‌باشد. این اقدام [آمریکا] حمایت سیاست‌های خاصمانه طیب‌اردوغان و رژیم وی علیه کردها و نیروهای دمکراسی‌خواه است. آنانی که علیه داعش مبارزه می‌کنند هدف قرار گرفته و همکاران [داعش] مورد تشویق قرار می‌گیرند.

 

خلق ما ونیروهای دمکراتیک فورا بپا خیزند

خلق‌های جهان و نیروهای دمکراسی‌خواه باید نیک بدانند که؛ آنانی که بر مبنای خط آزادی زن ویژه رهبر آپو به رهبری آزادیخواهی، رهبری مبارزه آزادی‌خواهی پ.ک.ک و به مبارزه در میان نیروهای ه.پ.گ برای آزادی خلق کُرد که یکی از کهن‌ترین خلق‌ها می‌باشد نیروهای گریلا می‌باشند. دلایل سیاسی و ایدئولوژی ایالات متحده آمریکا با بهانه‌های واهی نخواهد توانست این حقیقت را وارونه نشان دهد. مسئولین آمریکایی هم که مشروعیت خود را از خلق‌های آمریکا گرفته‌اند توان قبولاندن اعتراف‌های چرکین را ندارند. تصمیم و موضع ایالات متحده برای کسب منافع اقتصادی، این كشور را به شریک جنایت‌های نیروهای استعمارگر و قاتل مبدل کرده است. در شرایطی که ایالات متحده می‌بایست به خودانتقادی برای مشارکت [این دولت] در توطئه ١٩٩٩ علیه رهبر آپو می‌پرداخت، رفتار اینچنینی آن بایست مورد حسابرسی قرار گیرد و برای آینده هم در پیشگاه تاریخ مورد بازخواست قرار گیرد.

 

لازم است خلق کُرد، خلق‌های خاورمیانه و تمام نیروهای دمکراسی‌خواه جهان علیه این تصمیم بی‌بنیاد و غیراخلاقی [آمریکا] سکوت را جایز ندانند. در روزهایی که فریاد آزادیخواهی رهبر آپو از هر سوی جهان بلند می‌شود و همچنین موضوع خارج کردن نام پ.ک.ک از لیست ترور اتحادیه اروپا مطرح شده است، خلق ما و نیروهای دمکراسی‌خواه الزامیست در قبال حمله به رفقای ما دوران کالکان، جمیل باییک و مراد کاراییلان موضعی درخور نشان داده و ایستار مبارزاتی خود را به نمایش بگذارند. علیه این حمله که بخشی از توطئه علیه رهبر آپوست لازم است خلقمان و نیروهای دمکراتیک فورا بپا خیزند. الزامیست موضع علیه این حمله با مبارزه علیه توطئه‌ و آزادی رهبر آپو [به جهانیان] نشان داده شود. همچنین مبارزه کردها در هر جایی که بسر می‌برند باید با نیروهای دمکراسی‌خواه گره خورده و [بدون وقفه] ادامه یابد. لازم است به این حمله که در شخص رفقا جنبش آزادیخواهی کردها را نشانه گرفته مورد قبول واقع نشود و علیه این حمله که با هدف نابودی کردهاو حمایت از [استعمارگران کردستان] صورت گرفته است، مبارزه ارتقا یابد و با تمام نیرو خود را به اثبات رساند.