مدیر عامل شرکت پتروشیمی از ایران گریخت

برخی از رسانه های رژیم ایران اخبار فرار مدیر عامل شرکت پتروشیمی ایران را منتشر کردند.

روز سه‌شنبه برای اولین بار یک خبرگزاری نزدیک به رژیم از فرار مدیر عامل شرکت پتروشیمی ایران خبر داد. روزنامه شرق تیتر نخست شماره امروز خود را به این خبر اختصاص داده است.

مهدی شریفی‌ نیک‌نفس علاوه بر سمت مدیرعامل شرکت پتروشیمی ایران، عضو هیئت مدیره‌ی باشگاه استقلال نیز می‌باشد.

این خبرگزاری نوشت؛"وزیر ورزش در حالی متهم فساد کلان اقتصادی را عضو هیات مدیره استقلال کرد که این فرد اکنون از کشور متواری شده است". همچنین در ادامه‌ی این گزارش آمده است: مهدی شریفی نیک‌نفس با اطلاعی که داشته به بهانه دور زدن تحریم‌ها و پیگیری پرونده‌های پتروشیمی از کشور خارج شده است."

در این گزارش تاکید شده است؛"بازپرس علی‌رغم تاکیدات انجام گرفته، مهدی شریفی نیک‌نفس را ممنوع الخروج نکرده بود و بدون آن که قرار وثیقه صادره در خصوص متهم را تقلیل دهد با دستور غیرقانونی چهار میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان از وثایق او را هم رفع بازداشت کرد".

رسانه‌های ایرانی از نقش شریفی نیک‌نفس در پرونده‌ی ۶ میلیارد و ۶۵۶ میلیون یورویی پتروشیمی خبر دادند.

بنابراین گزارش‌ها، مهدی شریفی ‌نیک‌نفس از مهره‌های اصلی در هر دو پرونده پتروشیمی گیت شامل "پرونده رضا حمزه‌لو مدیرعامل سابق شرکت بازرگانی پتروشیمی و ۱۳ متهم دیگر" و پرونده "رسیدگی به تخلفات شرکت بازرگانی پتروشیمی [PCC]"  شناخته می‌شد.

او با وجود اینکه بار‌ها از سوی دادگاه برای توضیحات احضار شده بود، هنگامی که دادگاه به داده‌های جدیدی درباره او دست یافت، از کشور خارج شده است.