مرگ مشاور سابق وزیر امور خارجه و معاون رئیس قوه قضاییه در اثر کرونا

حسین شیخ‌الاسلام دیپلمات و مشاور سابق وزیر امور خارجه ایران و علی خلفی معاون قوه قضاییه به دلیل ابتلا به بیماری کرونا درگذشتند

به نقل از رسانه‌های دولتی حسین شیخ‌الاسلام مشاور سابق وزیر امور خارج ایران و سفیر این کشور در سوریه روز پنجشنبه ١۵ اسفند/ ۵ مارس بر اثر بیماری کرونا درگذشت، از سوی دیگر گزارش‌ها حاکی از وخامت فاطمه رهبر نماینده منتخب تهران به دلیل بیماری کرونا است.

شیخ‌الاسلام از چند روز پیش در بیمارستان مسیح دانشوری تهران بستری شده بود. خبر فوت وی در حالی منتشر شده است که مشاور رئیس مجلس شورای اسلامی حسین عبداللهیان روز چهارشنبه ادعا کرده بود که وضعیت او رضایت‌بخش بوده و به بخش عمومی منتقل شده است.

حسین شیخ‌الاسلام از اشغال‌کنندگان سفارتی آمریکا در آبان ١٣۵٨ بود و دو سال بعد زمانی که تنها ٢٩ سال سن داشت به معاونت سیاسی وزارت امور خارجه منصوب شد و ١٧ سال در این سمت باقی ماند. او سپس به عنوان سفیر جمهوری اسلامی به دمشق رفت و پس از آن نماینده تهران در هفتمین دوره مجلس شورای اسلامی و قائم مقامی منوچهر متکی وزیر خارجه سابق ایران بود. او در زمان مرگ معاونت امور بین‌الملل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی را برعهده داشت.

همچنین عصر پنج‌شنبه علی خلفی معاون ابراهیم رئیسی رئیس قوه قضاییه بر اثر بیماری کرونا فوت کرد.

از علی خلفی به عنوان یکی از اعضای هیئت سه نفره دستگاه قضایی در لاپوشانی قضیه تعرض‌های جنسی در زندان‌ها در شهریور ٨٨ نام برده می‌شود.

از سوی دیگر به نقل از خبرگزاری تسنیم وابسته به سپاه حال فاطمه رهبر نماینده دوره یازدهم مجلس و از نزدیکان محمود احمدی‌نژاد به دلیل ابتلا به ویروس کرونا وخیم است.

فاطمه رهبر ١٢ سال (١٣٨٣ تا ١٣٩۵) نماینده تهران در مجلس ایران بوده است.