مسئول حملات داعش به کوبانی و شنگال به دام افتاد

سازمان اطلاعات عراق اعلام کرد فردی را که گفته می‌شود خلیفه تازه داعش است شناسایی و دستگیر کرده‌ است. گفته می‌شود که این فرد حملات داعش به کوبانی و شنگال را سازماندهی کرده است.

سازمان اطلاعات عراق اعلام کرده است که نامزد جانشینی ابوبکر بغدادی خلیفه داعش را بازداشت کرده‌اند. این خبر از سوی سکای‌نیوز عربی منتشر شده است. ساعاتی پس از انتشار گزارش سکای‌نیوز هر کدام از خبرگزاری عراق (واع) و تلویزیون دولتی عراق این خبر را تأیید کردند. تاکنون مسئولان عراق نسبت به این خبر واکنشی نشان نداده‌اند.

مسئولان اطلاعات عراق در ماه فوریه به روزنامه انگلیسی دِگاردین گفته بودند که خلیفه تازه داعش فردی به نام عبدالناصر قرداش است. همان منابع اعلام کرده بودند که نام واقعی عبدالناصر قرداش، «محمد عبدالرحمان المولا السلبی» است.

خبرگزاری فرات‌نیوز پیش از روزنامه دِگاردین هویت خلیفه تازه داعش را افشا کرده بود. سرویس‌های اطلاعاتی و رسانه‌های غربی صحت گزارش خبرگزاری فرات نیوز را تأیید کرده بودند.

عبدالناصر قرداش یکی از بنیانگذاران داعش است. او همچنین مسئول برنامه‌ریزی حملات داعش به شنگال و کوبانیست.

قبل از هلاکت ابوبکر البغدادی خلیفه گروه داعش گزارش‌هایی در مورد جانشینی عبدالناصر قرداش منتشر شده بود.

ابوبکر البغدادی خلیفه داعش روز ٢٧ اکتبر ٢٠١٩ در عملیات مشترک نیروهای ائتلاف ضد داعش و با همکاری نیروهای سوریه دمکراتیک در ۵ کیلومتری مرز ترکیه کشته شد.