مسمومیت زندانیان در زندان شاکران

  آشکار شده است که زندانیان سیاسی دربند در زندان شاکاران که به اعتصاب غذا و روزه مرگ دست زده بودند، بعد از خاتمه اعتصاب، به دلیل تغذیه اشتباهی توسط مسئولان مسموم شده و به بیمارستان انتقال یافته‌اند

  زندانیان که با فراخوان ٢٢ ماه مه رهبر خلق کرد عبدالله اوجالان دست از اعتصاب غذا و روزه مرگ کشیدند تحت درمان قرار نمیگیرند. یکی از زندانهایی که طبق معیارهای بین‌المللی پروتکل استانبول مورد توجه قرار نمیگیرد زندان شاکران است. اکنون آشکار شده است که زندانیان سیاسی دربندی که اعتصاب غذای خود را خاتمه دادند؛ خدیجه جالیهان و ۵ زندانی سیاسی همراه وی، به دلیل تغذیه سوء از مسئولان زندان مسموم گشته و به بیمارستان منتقل شده‌اند. خدیجه جالیهان که چند روز قبل به بیمارستان انتقال یافت، با خبرگزاری فرات نیوز به گفتوگو پرداخته و اظهار داشته بود مدیریت زندان به جای غذاهای آبکی، طی روزهای فراوانی تخم مرغ آب پز و خوراک کودکان را به زندانیان داده است. جالیهان در این گفتوگو اظهار داشته بود که ذر زندان شاکران مجموعا ٣٠ زندانی اعتصاب غذا را پایان دادند، اما فقط دو نفر از این عده را به بیمارستان انتقال داده بودند. طی سه روز بعد از خاتمه اعتصاب غذا، آش، سوپ با آب میوه و تخم مرغ آب‌پز به این اعتصاب کنندگان داده شد. به همین دلیل بسیاری از رفقا با تهدید خونریزی معده مواجه شدند.

بستری دو روزه در بخش اضطراری
  زینب، مادر خدیجه جالیهان این رفتارها را مورد انتقاد قرار داد. زینب که به منظور کمک به دخترش و دیگر اعتصاب کنندگان، با حملات پلیس ترک در مقابل زندان گبزی نیز مواجه شده بود، دیروز ۵ ژوئن به ملاقات دخترش در زندان رفت. زینب جالیهان دریافته است که به دلیل تغذیهای که مسئولان زندان در اختیار اعتصاب کنندگان گذاشته‌اند،  دخترش و ۵ زندانی همراه وی مسموم شده‌اند.  به همین دلیل دخترش را چند روز گذشته به بیمارستان و بخش مراقبتهای ویژه انتقال داده و مدت دو روز در آنجا بستری بوده است. جالیهان در این رابطه اعلام نمود که دخترش از روحیه بسیار بالایی برخوردار است، زینب جالیهان اعلام نمود که اگر مشکلی متوجه سلامتی دخترش و دیگر زندانیان سیاسی شود، وزیر دادگستری و بهداشت مسئول مستقیم آن هستند.