مهر محرمانه بر پروندۀ واردات غیرقانونی خودروهای لوکس ثبت شد

به گفته رییس سازمان بازرسی کل کشور پروونده قاچاق خودروهای لوکس به ایران محرمانه گردید و تحقیق و بررسی در این رابطه خاتمه یافته است

به گفته رییس سازمان بازرسی کل کشور پروونده قاچاق خودروهای لوکس به ایران محرمانه گردید و تحقیق و بررسی در این رابطه خاتمه یافته است.

 

ناصر سراج در گفت‌گو با خبرگزاری ایرنا مدعی شد که به دلیل محرمانه بودن پرونده نمی‌تواند جزئیات بیشتری از این پرونده را بیان کند.

 

از سوی دیگر محمد شریعتمداری وزیر صنعت روز گذشته در یک برنامه تلویزیونی به این مورد اعتراف کرده که واردات قاچاق خودروهای لوکس از سوی کارکنان وزارتخانه‌های دولتی بوده و اسامی صد نفر که در به قاچاق خودرو دست زده‌اند در اختیار خبرگزاری‌ها قرار گرفته است. شریعتمداری در این رابطه افزوده است:" این ۱۰۰ شرکت یا شخص، با بکارگیری متخصصان خبره فناوری اطلاعات وارد سامانه ثبت سفارش واردات کالا (ثبتارش) شدند و با اعمال تغییراتی در نام کالاها، تاریخ ثبت سفارش، تاریخ مجوزها، تاریخ تمدید ثبت سفارش‌ها و غیره، آن‌ها را تبدیل به «واردات خودرو» کردند. این تخلف با همکاری عده‌ای واردکننده، کاربران رایانه و کارمندانی متخلف در دولت‌های دهم و یازدهم اتفاق افتاده است."

 

به گفته وزیر صنعت تاکنون ١٩٣۴ دستگاه از این خودروهای قاچاق وارد ایران شده‌اند. اما دولت تنها ٣٠٠ خودرو را شماره‌گذاری نکرده است. شریعتمداری از سرنوشت ١۶٣۴ خودرو دیگر چیزی نگفته است.