ناکامی پ.د.ک در برانگیختن خلق علیه پ.ک.ک

در منطقه سیدکان واقع در استان هولیر در جنوب کردستان، هیئتی از پ.د.ک با شوراهای منطقه، روسفیدان، مسئولین منطقه و طرفدارانشان دیدارهایی داشتند، اما علی‌رغم تمامی تلاش‌ها در برانگیختن خلق علیه پ.ک.ک ناکام ماندند.

  روز جمعه اهالی منطقه برادوست در سیدکان خواهان انجام کنشی اعتراضی علیه حملات اشغالگری دولت ترکیه بودند اما حزب دمکرات کردستان پ.د.ک آن‌ها را تهدید کرده و از انجام این کنش ممانعت به عمل آورد. پس از ممانعت از انجام این کنش، روز شنبه هیئتی که در میان آن‌ها نمایندگان پارلمان پ.د.ک حضور داشتند به منطقه رفته و با ریش‌سفیدان، اهالی منطقه، مسئولین پ.د.ک در منطقه سیدکان دیدار کردند. در میان این هیئت ارشد حسین لولانی نیز قرار دارد که در روز ۱ ژوئن ۲۰۱۸ در روستای برمیزه واقع در برادوست از سربازان ترک استقبال نمود. لولانی در روز ۳۰ ژوئن به عنوان نماینده پ.د.ک در پارلمان اقلیم کردستان انتخاب شده بود.

  پ.د.ک با هدف انجام کنش اعتراضی علیه پ.ک.ک اهالی منطقه را تحت فشار قرار داده است

  با توجه به اطلاعاتی که منابع آگاه بدست آمده است، هیئت پ.د.ک به خلق اعلام کرده‌اند که نباید علیه اشغالگری دولت ترکیه اعتراض نمایند بلکه بایستی علیه نیروهای پ.ک.ک  و احزاب شرق کردستان در منطقه اعتراض کنند.

  اهالی منطقه در پاسخ به این هیئت اعلام کرده‌اند، نیروهای گریلا به مناطق مسکونی غیرنظامیان وارد نشده و هیچ مشکلی با حضور آن‌ها در منطقه ندارند. اهالی منطقه اظهار داشتند، نیروهای گریلا از محل سکونتشان دور بوده و افزودند، "‌ در مناطق مرتفع قرار دارند اما دولت ترکیه روستا و مناطق مسکونی غیر نظامیان را هدف قرار می‌دهد."

  یکی از ریش‌سفیدان منطقه به نمایندگان پ.د.ک اعلام کرده است،‌"  نباید در هر مسئله‌ای پ.ک.ک را بهانه قرار دهید، همە چیز آشکار و واضح است. شما می‌توانید به منطقه آمده و وضعیت را از نزدیک مشاهده کنید. تاکنون در نتیجه‌ی حملات دولت ترکیه در مناطق مسکونی هیچ گریلایی آسیب ندیده است و هیچ مدرکی دال بر صحت این موضوع وجود ندارد.

  از شما درخواست داریم از راه مذاکرات مانع از اشغالگری دولت ترکیه شوید. همچنین از مسئولین احزاب " حدک – حدکا" درخواست نمایید به خانه‌ی اهالی منطقه وارد نشوند. نیروهای گریلا به مناطق مسکونی غیرنظامیان وارد نمی‌شوند. در ابتدا نیز به مناطق سکونت ما نیز وارد نمی‌شدند. اگر آمدند نیز می‌توانیم با آن‌ها سخن بگوییم آن‌ها به سخنانمان گوش می‌دهند."

  اعلام شد، این هیئت با وجود تمامی تلاش‌های انجام شده و دیدار با اهالی و مسئولین نیز نتوانسته‌اند به اهدفشان دست یابند و ناکام مانده‌اند.