تکمیلی | نماینده قم از جولان سه‌ هفته‌ای کرونا در این شهر پرده برداشت

بنابر اظهارات نماینده قم در مجلس شورای اسلامی تاکنون ۵٠ نفر بر اثر کرونا در این شهر جانباخته‌اند.

احمد امیرآبادی فراهانی نماینده‌ی قم در مجلس ایران صبح روز دوشنبه تعداد قربانیان ویروس کرونا در این استان را ۵۰ نفر اعلام کرد و گفت :"روزانه ۱۰ نفر در قم از بین می‌روند... تا دیشب حدود ۵۰ نفر به دلیل ابتلا به ویروس کرونا فوت کرده‌اند. وزیر بهداشت در این قضیه مقصر است."

وی با انتقاد از دولت، عملکرد دولت را نامناسب دانست و گفت، وضعیت قم خوب نیست. وی همچنین با اشاره به کمبود امکانات و کیتهای آزمایشگاهی برای تشخیص ویروس کرونا اعلام کرد، "قم از نظر شیوع ویروس کرونا وضعیت خوبی ندارد و به نظرم عملکرد دولت در کنترل این ویروس ناموفق بوده است. در حال حاضر پرستاران لباس مناسب قرنطینه ندارند و با ترس و دلهره به بیماران رسیدگی می‌کنند. مشکلات فراوانی برای پرستاران با وجود آمده و امکانات کمی وجود دارد، همچنین قم با کمبود کیت‌های آزمایشگاهی مواجه است."

امیر آبادی مدت زمان شیوع ویروس کرونا در قم را سه هفته اعلام کرد. وی با اشاره به پنهان‌کاری‌ها در ارائه‌ی آمار و اطلاعات درست به مردم گفت: "درست است که باید آرامش را حفظ کنیم، اما نباید ابعاد بحران را به گونه‌ای تحت نظر قرار دهیم که گویی هیچ اتفاقی رخ نداده است. متاسفانه سه هفته است کرونا به قم آمده و این موضوع دیر اعلام شده است."

در حالی که نماینده‌ی قم تعداد جان باختگان فقط در این استان را حدود ۵۰ نفر اعلام کرد اما وزارت بهداشت با پنهانکاری تعداد جان باختگان بر اثر ویروس کرونا را تا صبح دوشنبه ۱۲ نفر و تعداد مبتلایان را ۴۷ نفر اعلام کرده بود.

مشخص است تعداد مبتلایان به این ویروس صدها تن می‌باشد اما حکومت ایران سعی در پنهان نمودن ابعاد واقعی این بحران دارد.

حکومت ایران برای کشاندن مردم به پای صندوق‌های رای و همچنین برای تشویق آنها برای شرکت در راهپیمایی ۲۲ بهمن شیوع ویروس کرونا در ایران را پنهان کرد و همین امر سبب گسترش این ویروس و از کنترل خارج شدن آن شد.

گزارشها حاکی از شیوع این ویروس در شهرهای مختلف ایران دارد.

رژیم ایران یک بار دیگر اثبات نمود که برای جان شهروندان ارزشی قائل نیست و در این مسئله نیز به دروغ، پنهانکاری و فریب افکار عمومی روی آورده است.