نیویورک تایمز: اسرائیل تأسیسات اتمی نطنز را منفجر کرد

یک مقام ارشد امنیتی در امور خاورمیانه به روزنامه آمریکایی "نیویورک تایمز" گفته است که انفجار روز پنجشنبه در تأسیسات اتمی نطنز کار اسرائیل بوده است.

به گفته یک مقام ارشد امنیتی در خاورمیانه در گفتگو با روزنامه نیویورک تایمز، اسرائیل روز پنچشنبه با یک بمب قدرتمند مرکز تولید سانتریفیوژ‌های نسل جدید در نطنز را منهدم کرده است.

نیویورک تایمز نامی از منبع خود نبرده است و به نقل از وی می‌افزاید که اسرائیل در انفجاری‌های دیگر چند هفته اخیر نقش نداشته است. منظور از انفجارهای دیگر انفجار تأسیسات نظامی پارچین است.

روزنامه کویتی "الجریده" به نقل از منابع ارشد اطلاعاتی اعلام کرده بود که تأسیسات پارچین توسط یک فروند هواپیمای رادارگریز "اف ۳۵" ارتش اسرائیل بمباران شده است.   

بهروز کمالوندی سخنگوی دبیرخانه شورای عالی امنیت ملی ایران روز جمعه در سخنانی گفته بود که علت اصلی انفجار در مجتمع هسته‌ای نطنز دقیقا مشخص شده و "به دلیل برخی ملاحظات امنیتی علت و چگونگی بروز حادثه در زمان مناسب اعلام می‌شود."

نیوریورک تایمز پیشتر به نقل از یک مقام امنیتی در خاورمیانه که به گفته‌ی این روزنامه نخواسته نامش فاش گردد نوشت که خرابی بار آمده در تأسیسات نطنز ناشی از یک "وسیله انفجاری" کارگذاشته شده در داخل ساختمان بوده است.