حزب دمکراتیک خلق‌ها: مرگ، تجاوز و دزدی را به عفرین آوردند

ه.د.پ اعلام کرد که حاکمیت آ.ک.پ و م.ه.پ با حمله به عفرین صدها غیرنظامی را به قتل رساندند، مورد تجاوز قرار داده و خانه‌های مردم را تاراج کردند

شورای اجرایی کمیته مرکزی حزب دمکراتیک خلق‌ها به مناسبت سالروز آغاز حمله اشغالگرانه رژیم ترکیه به عفرین بیانیه‌ای کتبی منتشر کرد و می‌گوید:"حاکمیت آ.ک.پ و م.ه.پ با حمله به عفرین صدها غیرنظامی را به قتل رساندند، مورد تجاوز قرار داده و خانه‌های مردم را تاراج کردند."

متن بیانیه شورای اجرایی کمیته مرکزی ه.د.پ به شرح زیر است:

"ما وارد دومین سالروز اشغال عفرین شده‌ایم. برپایەی گزارش‌های سازمانهای مدافع حقوق بشر از ٢٠ ژانویه ٢٠١٨ تا کنون ۵۴٨ غیرنظامی به قتل رسیده‌اند. در این حملات ۶٧٠ نفر از جمله ٣٠٠ کودک و ٢١٠ زن زخمی شده‌اند.

تبهکاران آ.ک.پ/م.ه.پ اموال و دارایی‌های خلق را غصب کردند

صدها هزار نفر کورد با زور از عفرین اخراج شدند و محکوم به زندگی در کمپ‌های آوارگان گشتند. تبهکاران آ.ک.پ/م.ه.پ اموال و دارایی‌های آنان را غصب کردند. درختان زیتون عفرین را به تاراج بردند. حاکمیت و شرکت‌های آنان محصولات زیتون عفرین را در بازارهای جهانی به حراج گذاشته و با درآمد آن تبهکاران را تغذیه کردند. اماکن تاریخی را بمباران کردند و آثار باستانی را به سرقت بردند.

در مناطق اشغال شده فرمانده‌های ترک به کار گماشته شدند. مناطق را به ترکیه ضمیمه کردند و سازمانهای دولت ترک همچون اداره پست را در آنجا دایر کردند. تابلوهای کوردی را پایین کشیده و به جای آن تابلوهایی با زبان ترکی نصب کردند. مواد آموزشی و زبان مدارس را به زبان ترکی تغییر دادند. این نشانه ذهنیت همگونساز (آسیمیلاسیونیست) است.

حاکمیت آ.ک.پ/م.ه.پ در سوریه سیاست خود را بر مبنای دشمنی با کوردها بنیان گذاشته‌اند و اکنون نیز با دولت بشار اسد به گفتوگو می‌نشینندو خواستار عدم به رسمیت شناختن موقعیت [سیاسی، اجتماعی و اداری] کوردها هستند.

به مناسبت سالروز [آغاز حملات] اشغالگرانه از افکار عمومی ترکیه و بین‌المللی می‌خواهیم که در برابر اشغالگری عفرین و مناطق دیگر به سکوت خویش پایان داده و موضع خود را اعلام کنند."