ه.پ.گ مشخصات دو گریلای شهید را اعلام کرد

مرکز خبررسانی نیروهای مدافع خلق کردستان ه.پ.گ درباره‌ی عملیات گریلا، تحرکات نظامی ارتش اشغالگر ترک و حملات هوایی اطلاعیه‌ای صادر کرد. همچنین ه.پ.گ مشخصات ۲ تن از نیروهای گریلا که در درگیری گابار به شهادت رسیده بودند را اعلام کرد.

متن اطلاعیه‌ی ه.پ.گ به شرح زیر است:

"در چهارچوب کارزار انقلابی شهید باگر و شهید رونیا نیروهای ما ساعت ۸ روز ۱۸ مه/ ۲۸ اردیبهشت علیه پایگاه شکره واقع در چله در جولمرگ عملیاتی را انجام دادند. از تعداد کشته و زخمی‌های نیروهای دشمن اطلاعاتی بدست نیامد.

 

آمد

روز ۱۴ مه/۲۴ اردیبهشت ارتش اشغالگر ترکیه در مناطق شهید آخین، شهید آمد و شهید باران واقع در جنوب موش تحرکات نظامی را آغاز کرده بود. سپس در ۱۸ مه/۲۸ اردیبهشت بدون هیچ نتیجه‌ای به تحرکات خود پایان داده و عقب نشینی کردند.

 

همچنین در روزهای ٨، ١۵و ٣٠ آوریل در منطقه شهید باران تحرکاتی را آغاز کرده و بدون هیچ نتیجه‌ای در همان روز عقب نشینی کرده‌اند.

 

حملات هوایی

جنگنده‌های هوایی ارتش اشغالگر ترکیه مناطق حفاظتی مدیا را هدف قرار دادند. در این چهارچوب جنگنده‌های هوایی در ساعت ۱۴:۴۰ روز ۱۶مه/۲۶ اردیبهشت منطقه‌ی کورو ژهرو در زاپ، ساعت ۱۲:۳۰ و ۱۴ روز ۱۷ مه / ۲۷ اردیبهشت اطراف روستای گسه در گاره، ساعت ۱۸:۵۰ روز ۱۸ مه/ ۲۸ اردیبهشت ناحیه‌ی اطراف روستای فلحا در زاپ را بمباران کردند.

 

در نتیجه‌ی این بمباران‌ها آسیبی به نیروهای ما وارد نشد. به باغ و زمین روستاییان گسه آسیب وارد شده است.

 

۲ گریلا به شهادت رسیدند

روز ۱۵ مه / ۲۵ اردیبهشت ارتش اشغالگر ترکیه در عرصه‌ی گابار واقع در شرنخ با کمک هواپیماهای بدون سرنشین عملیاتی را آغاز کردند. یگان ما در این عرصه با نیروهای ارتش ترک روبه رو شده و درگیری روی داده است. ارتش ترک که در زمین قادر به مقابله با نیروهای ما نبودند منطقه را با استفاده از جنگنده‌های هوایی بمباران کردند. در نتیجه‌ی این بمباران‌ها رفقای ما جانفدا (مهدی دانش) و کندال (انس بیچر) به شهادت رسیدند.

مشخصات رفقای شهید ما به شرح ذیل است:

  نام: مهدی دانش

  کد سازمانی: جانفدا سرخوبون

  محل تولد: شرنخ

  محل و تاریخ شهادت: ۱۵ مه/۲۵ اردیبهشت – گابار

 

  نام: انس بیچر

  کد سازمانی: کندال گابار

  محل تولد: الیح

  محل و تاریخ شهادت: ۱۵ مه/۲۵ اردیبهشت – گابار