واشنگتن پست: حفر خندق در قبرستان قم دو روز پس از افشای شیوع کرونا

روزنامه‌ی واشنگتن پست با انتشار گزارشی اعلام کرد، دو روز پس از آنکه در ایران به طور رسمی در مورد شیوع کرونا در قم خبررسانی شد، فعالیتهای مشکوکی در قبرستان قم دیده شد.

به گزارش واشنگتن پست تصاویر ماهواره‌ای شرکت تکنولوژی فضایی «مکسار» نشان می‌دهد از دوم اسفند تا ۱۰م اسفند خاکبرداری بخش جدیدی در قبرستان قم انجام شده و ۲ خندق بزرگ که طولشان بیشتر از ۹۰ متر بوده و از فضا قابل روئیت میباشد، حفر شده است.

شواهد موجود و بررسی کارشناسان نشان میدهد این خندقها توسط دولت ایران برای دفن جان باختگان به کرونا حفر شده‌اند.

بنا به گفته یک تحلیل‌گر ارشد تصاویر در موسسه ماکسار در کلورادو، اندازه خندق‌ها و سرعت حفر آن‌ها به خوبی تفاوت کار را با فعالیت‌های قبرکنی که پیش از شیوع کرونا جریان داشت، مشخص می‌کند.

این موضوع نشان دهنده‌ی آن است که رژیم ایران از شیوع گسترده‌ی کرونا و تعداد کثیر جان باختگان در آینده خبر داشته و به صورت تعمدی با توجه به اهداف سیاسی خود دست به پنهانکاری زده است.

مقامهای ایران تعداد جان‌باختگان بر اثر ویروس کرونا را تاکنون ۵١۴ نفر اعلام کرده‌اند اما با توجه به آمار اعلام شده از بیمارستانها و مشاهدات و مستندات کادر درمانی تعداد جان باختگان بسیار بیشتر و برخی منابع آنرا بیشتر از دو هزار تن می‌دانند.