وزارت بهداشت ایران: تعداد فوتی‌ها به ٩٨٨ نفر و مبتلایان به ١۶١۶٩ مورد رسید

وزارت بهداشت اعلام کرد که تعداد مبتلایان به بیماری کووید١٩ در ایران به ١۶ هزار و ١۶٩ نفر رسیده است. پنهان‌کاری، سوءمدیریت و عدم پاسخگویی مسئولان رژیم جمهوری اسلامی به شیوع بیماری کووید١٩ در سرتاسر ایران انجامید.

کیانوش جهانپور رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت بهداشت عصر سه‌شنبه ٢٧ اسفند/ ١٧ مارس در خصوص آخرین وضعیت شیوع ویروس کرونا در ایران گفت:" بر اساس یافته‌های آزمایشگاهی از ظهر روز گذشته تا ظهر امروز، ۱۱۷۸ مورد جدید و قطعی کووید۱۹ در کشور شناسایی شد و به این ترتیب مجموع مبتلایان به این بیماری در کشور به ۱۶۱۶۹ رسید."

به گفته‌ی وی تعداد ۱٣۵ نفر از مبتلایان به کرونا در ٢۴ ساعت گذشته جان خود را از دست دادند و مجموع فوتی‌های بیماری کووید۱۹ در ایران به ٩٨٨ نفر رسیده است.

وی از بهبودی ۵٣٨٩ مورد مبتلا به کرونا و ترخیص آنان از مراکز درمانی خبر داد.

تعداد کل بیماران کووید١٩ از آغاز تا امروز به تفکیک استان‌ها در ایران به شرح زیر است:

تهران: ۴٠۴٧ نفر، قم: ١٠۵٢ نفر، گیلان: ٩٠٣ نفر، اصفهان: ١٣٧۶ نفر، البرز: ٨٣٠ نفر، مازندران: ١۴٣٣ نفر، مرکزی: ٧۵٩ نفر، قزوین: ۴٧٣ نفر، سمنان: ۵١٧ نفر، گلستان: ٣٣١ نفر، خراسان رضوی: ۶٣١ نفر، فارس: ٣٢۶ نفر، لرستان: ٣٢۴ نفر، استان تبریز: ۴٨٧ نفر، خوزستان: ٣٣١ نفر، یزد: ۴٢۶ نفر، زنجان: ٢۴١ نفر، سنه: ١۶٧ نفر، اردبیل: ٢٠٣ نفر، کرماشان: ١۴۵ نفر، کرمان: ١١۶ نفر، همدان: ١۴٢ نفر، سیستان و بلوچستان: ٨٢ نفر، هرمزگان: ١١٢ نفر، خراسان جنوبی: ١١٩ نفر، خراسان شمالی: ١٠٠ نفر، چهارمحال و بختیاری: ۵۴ نفر، ایلام: ١١٠ نفر، اورمیه: ٢۵٨ نفر، کهگیلویه و بویراحمد: ٣٢ نفر، بوشهر: ۴٢ نفر.

اعلام آمار روزانه وزارت بهداشت در مورد بیماری کرونا در حالیست که بنابر اظهارات پراکنده مقام‌های رسمی و مسئولان و نمایندگان مجلس ایران تنها تعداد جانباختگان کرونا تا روز جمعه ٢٣ اسفند (۴ روز پیش) از دو هزار بیشتر می‌باشد.

مقام سازمان جهانی بهداشت: آمار واقعی کرونا در ایران احتمالا پنج برابر آمار دولتی است

مدیر اورژانس سازمان جهانی بهداشت در خاورمیانه اعلام کرد که تعداد مبتلایان به کرونا در ایران ممکن است پنج برابر میزان رسمی اعلام شده توسط دولت باشد.

به نقل از خبرگزاری رویترز دکتر ریک برنان که اخیرا از ایران بازگشته است می‌گوید دلیل اصلی تفاوت آمار دولت با میزان واقعی مبتلایان به کووید١٩ این است که در ایان تنها آزمایش کرونا فقط بر روی افرادی با علائم شدید صورت می‌گیرد.