وزیر اطلاعات بدون رسیدگی به درخواست اسماعیل بخشی منکر شکنجه وی شد

​​​​​​​پیش از تکذیب شکنجه اسماعیل بخشی در زندان توسط وزیر اطلاعات جمهوری اسلامی، هر کدام از رئیس دادگستری شوش و استانداری خوزستان شکنجه این فعال کارگری را تکذیب کرده‌ بودند

درخواست یک زندانی در ایران برای رسیدگی به آنچه که "شکنجه تا سرحد مرگ" و "استراق سمع تلفن‌های خانوادگی" عنوان گردید با بی‌مسئولیتی مقامات حکومتی نادیده گرفته شد و افزون بر این به وی اتهام‌های همیشگی "وابستگی به گروه‌های خارجی" نسبت داده شد

 

نماینده کارگران نیشکر هفت‌تپه در پیامی از شکنجه وی "تا سرحد مرگ" توسط مأموارن اطلاعات خبر داده بود. به گفته اسماعین بخشی "افرادی که خود را سربازان گمنام امام زمان می‌خواندند" به وی و یکی دیگر از بازداشت‌شدگان "فحش‌های رکیک جنسی" داده‌اند. بخشی از وزیر اطلاعات برای مناظره در برنامه زنده تلویزیونی دعوت کرده بود.

 

مسئولین امنیتی ایران در آغاز وعده رسیدگی به درخواست‌های اسماعیل بخشی دادند اما در کمتر از دو روز وزیر اطلاعات منکر هرگونه شکنجه بخشی شد. جالب اینکه کمیسیون امنیت ملی مجلس ایران هم اسماعیل بخشی را به گروههای مخالف خارج از ایران نسبت داده است.

 

علی نجفی خوشرودی، سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در حالی از برگزاری جلسه این کمیسیون با محمود علوی وزیر اطلاعات ایران در سه‌شنبه ۱۸ دی خبر داد که در همین روز آملی لاریجانی رییس قوه قضاییه، اسماعیل بخشی کارگر شرکت نیشکر هفت‌تپه را تلویحا تهدید کرده بود. نجفی خوشرودی در مورد جلسه با وزیر اطلاعات و گزارش مربوط به بازداشت و شکنجه این کارگر زندانی گفت:"به هیچ‌وجه این فرد در دوران بازداشت وزارت اطلاعات شکنجه نشده است."

 

از سوی دیگر حشمت‌الله فلاحت‌پیشه، ‌رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در گفت‌وگو با خبرگزاری "خانه‌ ملت" مدعی شده است که این کارگر زندانی در زندان "به وابستگی به حزب کمونیست کارگری" اعتراف کرده است.

 

ابراهیم لطف‌الهی، زهرا کاظمی، ستار بهشتی و کاووس سید امامی بازداشت‌شدگانی بودند که در بازجویی‌ و شکنجه‌های مأمواران اطلاعاتی جمهوری اسلامی به قتل رسیده‌اند.

 

گزارش‌‌های متعددی از کشته شدن جوانان در اعتراضات سراسری زمستان ١٣٩۶ حین بازجویی‌های وزارت اطلاعات منتشر شد. سینا قنبری (٢٣ ساله) در زندان اوین، وحید حیدری (٢٣ ساله) در زندان اراک، آریا روزبهی بابادی ، سارو قهرمانی (٢۴ ساله) اهل سنه، کیانوش زندی (٢۴ ساله ) اهل سنه، علی پولادی (٢۶ ساله) اهل چالوس، شهاب‌الدین ابطحی زاده (٢٠ ساله) اهل اراک، فروزان جعفرپور (٢٧ ساله)، طالب بسطامی دانشجوی پزشکی اهل ایلام از جمله جوانانی بودند که در زندان توسط شکنجه‌گران رژیم ایران در زمستان ١٣٩۶ جانباختند.