وضعیت اسفبار مدارس سیستان و بلوچستان پس از سیل

مدیر کل آموزش و پرورش استان سیستان و بلوچستان اعلام کرد، ۵۶ مدرسه در این استان باید فورا تخریب و بازسازی شوند

حمید رضا رخشانی مدیر کل آموزش و پرورش استان سیستان و بلوچستان گفت، این ۵۶ مدرسه که قبلا هم در لیست تخریب و بازسازی بودند اما اکنون به علت جاری شدن سیل باید فورا تخریب شوند.

وی گفت، ساخت این ۵۶ مدرسه با ۲۰۰ کلاس درس نیازمند ۴۰ میلیارد اعتبار می‌باشد. وی در ادامه گفت، ما در استان ۲۵٨ مدرسه‌ی دیگر داریم که نیاز به بازسازی دارند و بازسازی جزئی آنها ۱۰ میلیارد اعتبار نیاز دارد.

رخشانی اعتبار مورد نیاز برای ساخت مدارس و تهیه ی تجهیزات مورد نیاز را در مجموع ۵۰ میلیارد تومان اعلام کرد.

رخشانی در ادامه گفت:"با توجه به سیلی که آمده و وارد کلاس و قسمت‌های اداری شده، بخشی از میز و صندلی و وسایل و ملزومات اداری خراب شدند و خساراتی به مجموعه ۱۰ شهرستان در استان وارد شده."

مدیر کل آموزش و پرورش استان سیستان و بلوچستان از بارگیری ۵۰ کانکس خبر داد تا در مدارسی که در شرایط بحرانی قرار دارند، به کار گرفته شوند.

وضعیت مدارس در استان سیستان و بلوچستان پیش از جاری شدن سیل نیز بسیار نامناسب بود و تعداد زیادی از کودکان در این استان از امکانات و فضای آموزشی لازم بی بهره بودند.

با جاری شدن سیل آن حداقل فضا و امکانات آموزشی نیز یا به کل تخریب شده و از بین رفته است و یا نیاز به بازسازی دارد.

با وجود گذشت حدود یک هفته از بارشها و جاری شدن سیل اما نهادهای دولتی و حکومتی هیچ کمک موثری به مردم سیل زده‌ی این استان نکردند و مردم در شرایط بحرانی با گرسنگی و سرما دست به گریبان هستند.