٨ انفجار در سریلانکا سبب کشته شدن ۱۵٨ تن و زخمی شدن بیش از ۴۰۰ نفر شد

امروز یکشنبه اول اردیبهشت در حالی که مسیحیان سریلانکا مشغول جشن گرفتن عید پاک بودند، رخ دادن ٨ انفجار تقریبا هم‌زمان در چندین هتل و کلیسا سبب کشته شدن حداقل ۱۵٨ تن شد.

پلیس سریلانکا اعلام کرد، قبل از ظهر امروز سه هتل لوکس و همچنین ۳ کلیسا هدف ۶ انفجار قرار گرفتند. همچنین در پایتخت نیز دو انفجار دیگر رخ داد که یکی از این انفجارها در یک هتل رخ داد و در آن ۲ تن کشته شدند. انفجار دیگر در یک محل برگزاری مراسم عید پاک رخ داد.

 

پلیس این کشور پس از این انفجارها قانون ممنوعیت آمد و رفت را وضع کرد.

 

در سریلانکا در سال ۲۰۰۹ دهها هزار تن کشته شدند و مبارزات تامیل‌ها سرکوب شده بود، از آن زمان تاکنون در این کشور آرامش نسبی برقرار است.

 

این کشور ۲۱ میلیون نفر جمعیت دارد که اکثریت جمعیت کشور را بوداییها تشکیل داده‌اند. جمعیت مسیحیان این کشور حدود ۱.۲ میلیون نفر است. حدود ۷۰ درصد جمعیت سریلانکا را بوداییان تشکیل می‌دهند. حدود ۱۰ درصد مردم این کشور مسلمان و ۷ درصد نیز مسیحی کاتولیک می‌باشند.

 

در این کشور جمعیت کاتولیک همانند جمعیت متحد کننده به حساب می‌آید. چون هم در میان تامیلها و هم در میان سیلانیها مسیحیان وجود دارند. اما چون کاتولیکها موفق به تحقیقات خارجی در مورد قتل‌عام تامیلها توسط ارتش این کشور بوده‌اند با آنها دشمنیهایی وجود دارد. ارتش سریلانکا در سال ۲۰۰۹ دست به قتل‌عام تامیلها زده بود و سبب کشته شدن دهها هزار تن شد.