پروین بولدان: در صورت سکوتمان، نوبت به استانبول و آنکارا می‌رسد

ریاست مشترک حزب دمکراتیک خلق‌ها در واکنش به انتصاب گماشتگان بر شهرداری‌های شمال کوردستان گفت: اگر امروز همه با انتصاب گماشتگان بر شهرداریهای ایغدیر و سیرت مخالفت نکنیم، فردا نوبت به شهرداری‌های استانبول و آنکارا، آنتالیا و ازمیر و مرسین نیز می‌رسد

پروین بولدان ریاست مشترک حزب دمکراتیک خلق‌ها به انتصاب گماشتگان بر شهرداریهای ایغدیر و سیرت، منطقه مسریج، هاویل و آلتینووا در باکور (شمال کوردستان) واکنش نشان داد. پروین بولدان با برگزاری نشستی خبری در دفتر مرکزی این حزب اظهار داشت که در روزهای بسیار دشوار قرار گرفته و با واکنش نشان دادن به غصب شهرداری‌های کوردستان گفت: در این روزهای دشوار که با گسترش شیوع ویروس کرونا همراه است، در روزهایی که تمامی جهان در حال مقابله با این ویروس است، آ.ک.پ تلاش می‌کند تا با همکاری همکار کوچکتر خود، م.ه.پ/ علیه کورد و حزب دمکراتیک خلق‌ها حملات جدیدی را اغاز کند. کورد و حزب دمکراتیک خلق‌ها را هدف حملات خود قرار داده‌اند.

اراده خلق را دست کم می‌گیرند

بولدان در این نشست خبری اعلام کرد که حاکمیت آ.ک.پ همزمان که دشمن کورد است، دشمن علویان و زنان نیز به شمار می‌رود. ما روز گذشته بار دیگر مشاهده کردیم که این حزب با ذهنیت انتصاب قیم‌ تمامی دستاوردهای کورد، نیروهای دمکراسیخواه، اپوزسیون و زنان را بار دیگر غصب کرده است. بار دیگر اراده خلق را دست کم می‌گیرد. پیش از این نیز در جریان شیوع ویروس کرونا ۸ گماشته دیگر را بر شهرداریهای کوردستان نصب کرده‌اند. پیش از این نیز  به این مسئله اشاره کرده بودیم. این ذهنیت و این شیوه فکر در نوع خود یک کودتا است. آ.ک.پ بار دیگر در این مرحله نیز نصب گماشتگان خود را به نمایش گذاشته و ان را به شیوه مدیریتی خود تبدیل کرده است.

ذهنیت کودتاچی آ.ک.پ

بولدان در بخش دیگری  از این نشست خبری اظهار داشت که حاکمیت آ.ک.پ طی دو روز گذشته شهرداری‌های ما در ایغدیر، سیرت، مسریج، هاویل و آلتینووا را اشغال کرده است. گماشتگان خود را بر این شهرداری‌ها نصب کرده است. شهرداران مشترک ما را نیز بازداشت کرده است. به شیوه‌ای غیر عادلانه آنها را بازداشت کرده است. این موضوع بار دیگر ذهنیت کودتاچی این حزب را نشان می‌دهد. تاریخ ترکیه مملو از این کودتاهاست. ما سالهای دهه ۸۰ را دیده‌ایم. ما قتل افراد فراوانی را مشاهده کرده‌ایم که تا کنون از قاتلان آن نشانی نداریم. ما هم شاهد و هم مظلومان این رویدادها بوده‌ایم. دچار ظلم و ستم شدیم. اما هیچگاه مانند این بار جامعه ترک، خلق‌های ترکیه و خلق کورد این چنین نادیده گرفته نشده‌اند.

پروین بولدان در بخش دیگری از این نشست خبری گفت: حزب آنها هیچگاه انتصاب گماشتگان بر شهرداری‌ها را نمی‌پذیرد. گماشتگان هیچگونه مشروعیتی ندارند. خلقمان هیچگونه مشروعیتی به این گماشتگان نمی‌دهد. شهرداری‌ها به پایگاههای نظامی تبدیل شده‌اند. خلق نمی‌تواند به شهرداری‌ها برود. تنها نیروهای امنیتی می‌توانند وارد شهرداری‌ها شوند. زیرا رژیم اجازه ورود به شهرداری‌های متعلق به خلق را نمی‌دهد. در آینده نیز وضعیت اینگونه خواهد بود.

پروین بولدان خاطرنشان ساخت که در ایغدیر خلق‌های مختلفی زندگی می‌کنند اما خلق در ایغدیر، هم در انتخابات محلی و هم در انتحابات سراسری حزب دمکراتیک خلق‌ها را به عنوان اولویت در انتخابات نشان داده است. پروین بولدان در ادامه سخنان خود با اشاره به وضعیت کنونی سیرت نیز گفت: درِ منزل شهرداران ما را شکسته و بزور وارد خانه‌های انها شده و خانه‌های آنها را تفتیش و به شهرداران را به زندان برده‌اند. سپس پرچم ترک را در شهرداری سیرت برافراشته و سرود استقلال ترک را قرائت کرده‌اند. مگر سیرت جزو خاک چه کشوری است؟ اهالی سیرت کورد هستند اما این شهر در داخل کشور ترکیه است. با این اقدامات چه پیامی را منتقل می‌کنید؟ این سوال را از حاکمیت می‌پرسم.

از طریق انتخابات هیچ دستاوردی ندارند

پروین بولدان در پایان این نشست خبری افزود: هزار سال دیگر نیز آ.ک.پ در کوردستان و شهرداری‌هایی که اکنون گماشتگان خود را در آن نصب کرده است نمی‌تواند در انتخابات به پیروزی دست پیدا کند. دیگر حزب دمکراتیک خلق‌ها در ترکیه یک نیروی سیاسی است، نامزد رهبری این سرزمین است. شما با نادیده گرفتن اراده میلیونها نفر نمی‌توانید این مملکت را شخصا رهبری کنید. اگر امروز در مقابله با انتصاب گماشتگان بر شهرداری‌ها واکنش نشان ندهیم، گماشتگان فردا در آنکارا، آستانبول؛ آنتالیا، ازمیر و مرسین نیز همین اقدامات را انجام خواهند داد. نباید این مسئله را از یاد برد. ما در مقابل حاکمیت سر تعظیم فرود نمی‌آوریم. صلح و دمکراسی را نیز به این کشور ارمغان می‌دهیم.