پلیس آلمان استفاده از تصاویر اوجالان در راهپیمایی مانهایم را ممنوع کرد

​​​​​​​کردهای ساکن مانهایم و دوستان آنان راهپیمایی بزرگی را در مانهایم کشور آلمان در محکومیت حصر رهبر خلق کرد عبدالله اوجالان آغاز کردند، گزارش‌ها حاکیست نیروهای پلیس و امنیتی فشار بر کردستانی‌ها را افزایش داده‌اند

راهپیمایی مانهایم که شش روز به درازا خواهد کشید روز ١۶ فوریه/ ٢٧ بهمن در شهر استراسبورگ فرانسه به پایان می‌رسد. شرکت کنندگان در راهپیمایی در ایستگاه ترن مانهایم گردهم آمدند و راهپیمایی خود را آغاز کردند.

 

دادگاه بادن-ورتنبرگ استفاده از برخی از پلاکاردهاو تصاویر را ممنوع اعلام کرد. اعلام شد که تصاویر عبدالله اوجالان و اعتصاب‌گران غذا هم ممنوع اعلام گردیده است. این در حالی است که این راهپیمایی در حمایت از زندانیان و سیاستمدارانی است که در کردستان و خارج از میهن برای پایان دادن به حصر اوجالان دست به اعتصاب غذا زده‌اند.

با این همه کردها بدون توجه به خواسته‌های دادگاه آلمان به فعالیت آزادیخواهانه خویش و راهپیمایی به سوی استراسبورگ ادامه می‌دهند.

 

ازدا آلکش به نمایندگی از زنان جوان و جوانان در این راهپیمایی سخنرانی کرد و گفت:"این راهپیمایی برای آزادی رهبرمان است. لازم است تمام جوانان آگاه در این فعالیت شرکت نمایند."

 

زوزان سرهات به نمایندگی از جنبش زنان آزاد هم در سخنانی خاطرنشان کرد که برای پایان دادن به حصر رهبر خلق کرد عبدالله اوجالان و به منظور همبستگی با اعتصاب غذای فعالین کردستان این راهپیمایی برگزار می‌شود. سرهات در ادامه گفت:"اما امروز پلیس آلمان تصاویر رهبر ما را ممنوع کرد. این تصمیم دست‌های پشت توطئه را آشکار می‌کند و نشانه تداوم توطئه است. ما چنین ممنوعیتی را به رسمیت نمی‌شناسیم."

 

رولان سکاستر به نمایندگی از حزب چپ آلمان هم در اظهاراتی یادآور شد:"ما می‌دانیم که همه‌ی نیروهای جهانی در توطئه علیه اوجالان دست دارند. تصاویر اوجالان در حالی ممنوع می‌شوند که این راهپیمایی برای آزادی ایشان برگزار می‌شود. این وضعیت غیرقابل قبول است."

 

امین دنیز رییس مشترک ف.ج.ک جنوب هم ضمن درود به اعتصابگران غذا گفت:"در این راهپیمایی به صدای اعتصابیون مبدل می‌شود. ما رهبری را آزاد می‌کنیم و کردستان را رها خواهیم کرد."