پلیس آلمان به مرکز دمکراتیك کردها در هامبورگ حمله کرد

همدستی فرانک والتر اشتاین مایر رئیس جمهوری آلمان با طیب اردوغان دیکتاتور ترکیه و رئیس حزب نژادپرست حاکم ترکیه در حمله به خلق کرد و مطالبات دمکراتیک کردستانی‌ها همچنان ادامه دارد.

همدستی فرانک والتر اشتاین مایر رئیس جمهوری آلمان با طیب اردوغان دیکتاتور ترکیه و رئیس حزب نژادپرست حاکم ترکیه در حمله به خلق کرد و مطالبات دمکراتیک کردستانی‌ها همچنان ادامه دارد.

 

به دنبال هجوم نیروهای پلیس آلمان به مرکز دمکراتیك کردها در شهر هامبورگ، فدراسیون سراسری جمعیت‌های کردی در اروپا و نمایندگان جنبش زنان کرد و حزب چپ آلمان این اقدام را همدستی با دولت ترکیه دانستند و آنرا محکوم کردند.

 

مرکز جامعه دمکراتیك کردها در شهر هامبورگ بامداد جمعه هدف هجوم نیروهای پلیس آلمان قرار گرفت.

 

مأموران پلیس ضمن تفتیش این مرکز اقدام به تعویض قفل درب ورودی کردەاند.

ناجیه آجار از کارکنان این مرکز می‌گوید زمانی که در ساعات صبح خواست وارد ساختمان شود متوجه شد که قفل در عوض شده است.

 

یک شاهد عینی در هامبورگ گفته است پنج تا شش خودروی پلیس در این محل حاضر شدند و پس از شکست قفل وارد ساختمان شدند.

 

علت این حمله، وجود تصاویری از رهبر اوجالان در مرکز جامعه دمکراتیك کردها بوده است.

فدراسیون سراسری جامعه کردها در اروپا این حمله را نشانه همکاری دولت آلمان با ترکیه در زمینه سرکوب کردها دانسته است.

 

این فدراسیون اشاره کرده است که این حمله همزمان با دیدار مولود چاوش اوغلو وزیر خارجه ترکیه با زیگمار گابریل وزیر خارجه آلمان بوده و به سفارش اردوغان صورت گرفته است.

 

در همین رابطه یک کنفرانس خبری در هامبورگ با شرکت کریستین اشنایدر نماینده حزب چپ آلمان و نمایندگان کرد برگزار شد.

 

دونه گوزل نماینده جنبش زنان کرد در اروپا در سخنان خود اعلام کرد کردها به مبارزه دمکراتیك خود ادامه خواهند داد و هیچ مانعی نمی‌تواند جلوی این مبارزه را بگیرد. او به پلیس آلمان به خاطر شکستن درب یک مرکز فرهنگی و زیر و رو کردن آن اعتراض کرد.

 

دونه گوزل گفت دولت آلمان بهتر است بجای حمله به مراکز دمکراتیك کردها، جلوی گروههای فاشیست ترک را بگیرد و مانند فرانسه که بر ترور سه زن انقلابی سرپوش گذاشت، کردها را قربانی روابط اقتصادی با ترکیه نکند.

 

کریستین اشنایدر نیز ضمن اعلام حمایت حزب چپ آلمان از چارەیابی مسئله کردها گفت پلیس آلمان در گزارش خود تأئید کرده بود که کردها علیرغم اقدامات تحریک‌آمیز گروههای فاشیست ترکیه دست به خشونت نزدەاند، بنابراین علت حمله پلیس به مرکز کردها را نمی‌شود درک کرد.