پوتین- روحانی و اردوغان گردهم می‌آیند

اعلام شد که رؤسای جمهوری سه دولت روسیه، ایران و ترکیه در روزهای نخستین سال تازه میلادی در مورد بحران سوریه با همدیگر گفتگو خواهند کرد

به نقل از خبرگزاری اینترفاکس، میخائیل بوگدانف مشاور وزیر خارجه روسیه اعلام کرده که اینبار نشست عالی روسای جمهوری سه کشور در روسیه برگزار می‌شود

 

بوگدانف زمان برگزاری نشست سه جانبه را هفته اول سال نو میلادی اعلام کرده است.

 

نشست در چهارچوب گفتگوهای آستانه برگزار می‌شود. دو رژیم روسیه و ایران از حامیان رژیم سوریه هستند. رژیم ترکیه هم نمایندگی گروههای تروریستی را در سوریه برعهده خواهد داشت.

 

ولادیمیر پوتین رییس جمهوری روسیه، حسن روحانی رییس جمهور رژیم ایران و طیب اردوغان همکار ترک وی در اواخر سپتامبر در ایران سال جاری گردهم آمدند. مسئله تداوم اشغال ادلب از سوی گروهکهای تروریستی وابسته به رژیم ترک در این نشست به اختلاف میان سه رییس جمهور انجامید.

 

گفته می‌شود که هر کدام از مولود چاوش اوغلو وزیر امور خارجه و خلوصی آکار وزیر دفاع رژیم ترکیه فردا (شنبه) برای سلسله دیدارهایی به مسکو سفر خواهند کرد. سفر منسوبان دیکتاتور ترک به مسکو در حالی است که دونالد ترامپ تصمیم به خروج نظامیانش از خاک سوریه گرفت و آنکارا شمال و شرق سوریه را به اشغال تهدید کرد.