پیاز رکورددار گرانی در ایران

   بر اساس آخرین آمار منتشر شده توسط وزارت صنعت معدن و تجارت، پیاز در اردیبهشت ماه امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته تورم ۵۱۵.۱ درصد داشته است.

   بر اساس گزارش وزارت صنعت معدن و تجارت ایران پیاز رکورددار گرانی در این كشور است و بیشترین تورم را در میان سایر اقلام به خود اختصاص داده است. میزان تورم پیاز در اردیبهشت ماه امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۵۱۵.۱ اعلام شد.

   بر اساس آمار ارائه شده توسط وزارت صنعت، معدن و تجارت در همین مدت زمان سیب زمینی نیز با تورم ۲۰۱.۳ درصد مواجه بوده است. گوشت گوساله نیز تورمی ۱۲۳ درصدی را تجربه کرده است.

   در میان میوه‌ها نیز سیب قرمز با تورم ۱۵۵ درصدی افزایش قیمت چشمگیری داشته است.

   افزایش شدید قیمت در گروه خوراکیها و آشامیدنیها مردم بویژه اهالی مناطق محروم و کم درآمد را با مشکلات جدی مواجه کرده به گونه‌ای که هر روز سبد کالاهای ضروری و خوراکیها در این مناطق کوچکتر شده و مردم با فقر غذایی مواجه هستند.

   طی خبری که چند روز پیش منتشر شد ٨ استان در ایران با ناامنی غذایی مواجه هستند و هم از لحاظ کیفیت و هم از لحاظ فراوانی غذاها تحت فشار می‌باشند.

   سوء تغذیه و کمبود آهن در میان کودکان در مناطق محروم به شدت در حال گسترش است و هر روزه کودکان بیشتری با اختلالات رشد مواجه میشوند.

   پزشکان متخصص در حوزه‌ی غذا و دارو پیش بینی می‌کنند به دلیل گرانی لبنیات و حذف آن از سبد غذایی مردم، در آینده ایران با مشکل جدی پوکی استخوان مواجه خواهد شد.