پیام استراسبورگ: در هر صورت پیروزی از آن ماست

حسن دوغان پدر فیدان دوغان که در استراسبورگ به اعتصاب غذا دست زده است خواستار پایان دادن به انزوا و حصر اوجالان شد. نجم الدین آلپ نیز اعلام داشت که در هر صورت پیروزی از آن ماست

حسن دوغان پدر لیلا دوغان طی ملاقات با اعتصاب کنندگان استراسبورگ از کردها خواست تا به حمایت و پشتیبانی از اعتصاب کنندگان بپردازند. دوغان اعلام داشت که مبارزه‌ی آزادیخواهی کردها با تقدیک ده‌ها هزار شهید به امروز رسیده است. از همین رو ادامه‌ی انزوا و حصر رهبر خلق کرد دیگر مایه‌ی پذیرش نیست. پشتیبانی و حمایت از اعتصاب‌کنندگان می‌تواند به شکستن حصر منجر شود. از همین‌رو این اعتصاب بسیار مهم بوده و لازم است که از اعتصاب‌کنندگان حمایت و پشتیبانی نمود. امیدوارم نهادهای مربوطه قبل از آنکه کسی از اعتصاب کنندگان دچار مشکلات جدی شود در ارتباط با وضعیت اوجالان اقدامات لازم را انجام دهند. دوغان در ارتباط با راهپیمایی فردا که نسبت به ترور پاریس انجام خواهد شد خواستار مشارکت حداکثری کردستانیان در این اعتراضات شد. حسن دوغان در ارتباط با تروز ۹ ژانویه نیز اظهار داشت: لازم است نهادهای کردها در ارتباط با حملاتی از این دست هوشیار باشند.

 

اختلاف بین دولت و دادگستری فرانسه

دوغان اعلام داشت در حالی‌که اکنون ارتباطات مشکوک ماشه‌كش عمر گونی با دولت ترکیه مبرهن و واضح می‌باشد اظهار داشت که در ارتباط با آمران این قتل‌عام اقدامی انجام نگشته و چنین امری نیز نشان می‌دهد که دولت فرانسه و دادگستری این کشور دچار اختلاف می‌باشند.

 

دمیرآلپ: در هرصورت پیروزی از آن ماست

نجم الدین آلپ سیاستمدار کرد نیز در ارتباط با سیستم جنگی ایجاد شده از سال‌های دهه‌ی ۱۹۹۰ اعلام داشت که فاشیسم حزب عدالت و توسعه و حزب حرکت ملی که به کشتار و قتل‌عام دست می‌زند، درصدد است فرصت‌های مبارزه را از میان برداشته و اقتصاد را به عنوان ابزاری برای فشار به کار بندد. از دهه‌ی ۹۰ میلادی به بعد میلیون‌ها نفر به بخشی از مبارزه بدل شده‌اند.

 

دمیر آلپ در ادامه افزود هدف توطئه‌ی بین‌المللی ۱۵ فوریه سال ۱۹۹۹ نیز این بود که مبارزه‌ را بدون پیشاهنگ و رهبر قرار دهند. اما تمامی این طرح‌ها و توطئه‌ها با گسترش مبارزه‌ی کردها خنثی شدند. دمیر آلپ در ادامه اظهار داشت بر این باورم که اعتصاب غذا می‌تواند به درهم شکستن حصر و انزوا منجر شود. در هر صورت پیروزی از آن ماست.