پیام شرکت کنندگان اعتصاب غذای استراسبورگ به مناسبت روز جهانی زن

​​​​​​​فعالان و سیاستمداران کردستانی در استراسبورگ فرانسه ٨٠ روز است که با هدف پایان حصر دست به اعتصاب غذا زده‌اند، آنها به مناسبت ٨ مارس با پیامی آحاد جامعه و بویژه زنان را به گسترش مبارزه فراخواندند

با هدف پایان دادن به حصر اوجالان ١۴ سیاستمدار کردستانی از ٨٠ روز پیش در استراسبورگ در اعتصاب غذای نامحدود بسر می‌برند. مقاومت‌گران اعتصاب غذا بر لزوم مشارکت همگانی در روز ٨ مارس تأکید کردند.

 

پیام مقاومت‌گران به این شرح است:

گلستان ایکه: قبل از هر چیز ٨ مارس را به زنان آزادیخواه تبریک می‌گویم. زنان پیشاهنگی فعالیت‌ها را برای پایان دادن به حصر اوجالان بر عهده گرفته‌اند. در تمام عرصه‌ها مقاومت ادامه دارد. از جمله در شمال سوریه مبارزه‌ای علیه دشمنان بشریت در جریان است، زنان فعالانه در این مبارزه جای دارند.

 

این مقاومت با ورود به سالروز هشتم مارس به پیروزی می‌رسد. زنان مبارز کرد به جامعه بشری نوید پیروزی می‌دهند. زنان عرب، کرد و خلق‌های دیگر برای شکست ذهنیت مردسالار تلاش می‌کنند. مقاومت ما علیه رویکرد مردسالار، جنگ‌طلب و كشتارگر ادامه دارد.

 

گلستان ایکه در بخش دیگری از پیام خود به مناسبت ٨ مارس با اشاره به هراس اردوغان و رژیم او از زنان می‌گوید:"گسترش مبارزه از سوی زنان به نابودی فاشیسم می‌انجامد. نباید فراموش کنیم که زیبایی زن در مبارزه و مقاومت اوست. بیایید با همدیگر شعار "زن، زندگی، آزادی" سردهیم.

 

نورگل باشاران یکی دیگر از شرکت کنندگان در اعتصاب غذای استراسبورگ با یاداوری تاریخ زن‌ستیز از هشت مارس به عنوان پاسخی به حملات مردسالاری نام می‌برد و می‌افزاید:"به نمایندگی از سه زن شرکت کننده در مقاومت استراسبورگ و مقاومتگران دیگر اعلام می‌کنیم که مقاومت به انسان زیبایی می‌بخشد. ی.پ.ژ در روژاوا و لیلا گووَن پیشاهنگ مقاومت اعتصاب غذا، همچنین زنان زندانی پیشاهنگی را بر عهده گرفته‌اند.

 

با تمجید از مبارزه سارا (ساکینه جانسز)، هشتم مارس را به همه زنان تبریک می‌گوییم. خاطرنشان می‌کنیم که امسال سال مقاومت است و برای همه مقاومت‌گران و مبارزان آرزوی موفقیت می‌نماییم.

 

شوکران سنجار یکی دیگر از زنان اعتصابگر در استراسبورگ ضمن تبریک هشت مارس به تمام زنان آزادیخواه یادآور شد:"زنان باید مقاومت را سرلوحه زندگی قرار داده و این مرحله را به مقطع آزادی خلق‌ها مبدل کنند. تمام طیف‌ها و خلق‌ها بایست ٨ مارس را به بهار آزادی ٢٠١٩ دگرگون نمایند."

 

یوکسل کوچ رییس مشترک ک.ج.د.ک اروپا هم طی سخنانی به نمایندگی از ١۴ فعال و سیاستمدار اعتصاب غذا در استراسبورگ روز ٨ مارس روز جهانی زنان مبارز را به تمام زنان مقاومت‌گر تبریک گفت و از پیشاهنگان ساکینه جانسز، فیدان دوغان، و تمام شهدای زن تجلیل نمود. وی مبارزه زنان کردستان را مقاومتی تاریخی علیه ذهنیت مردسالاری و اشغالگری نامید.

 

کوچ در پایان گفت:"به مثابه ک.ج.د.ک از تمام مجالس و طیفها می‌خواهیم که با الهام از روحیه رفقای شهید ساراو روژبین، هشتم مارس را در میادین گرامی بدارند."